Skoči do osrednje vsebine

Poročilo o globalnem spremljanju izobraževanja 2021/2 o nedržavnih akterjih v izobraževanju

  • Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport
Objavljeno je novo UNESCO poročilo o globalnem spremljanju izobraževanja 2021/2 o nedržavnih akterjih v izobraževanju z naslovom Kdo izbere? Kdo izgubi?

Poročilo kaže, kako so nedržavni akterji vključeni v izobraževanje, in ugotavlja, da se danes 350 milijonov otrok in mladostnikov izobražuje v nedržavnih šolah po vsem svetu.

V vse ravni izobraževanja so torej vključeni tudi nedržavni akterji. Preprosto povedano, brez nedržavnih akterjev bi izobraževanje 350 milijonov otrok več spadalo v odgovornost države. A izobraževanje izven državnih ustanov vpliva tudi na učbenike, ki jih uporabljajo, hrano v njihovih menzah, dodatno podporo, ki jo dobijo, veščine, ki se jih učijo in še marsikaj, zato morajo vlade vse izobraževalne ustanove, študente in učitelje videti kot del enotnega sistema.

Med 44 državami z visokimi dohodki je Slovenija na 11. mestu glede na to, koliko posamezno gospodinjstvo investira v izobraževanje, saj ta delež znaša le 7 odstotkov. Svetovno povprečje je kar 30 odstotkov, saj zlasti gospodinjstva v revnejših državah porabijo precejšen znesek za podporo izobraževanju svojih otrok.

Celotno poročilo (v angleščini)
Povzetek (v angleščini)
Spletni povzetek (v angleščini)