Skoči do osrednje vsebine

Promocijska kampanja v podporo lokalnemu ribištvu in za boljšo ozaveščenost o prednostih lokalne ribje hrane

Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano je začelo z nacionalno generično kampanjo za promocijo lokalnega ribištva. Z njo bo od letošnje jeseni do poletja 2023 ozaveščalo potrošnike o pozitivnih vidikih uživanja rib ter o kakovosti, svežini in pestrosti izbire lokalnih rib in školjk, ki so dostopne po vsej državi.

Minister dr. Jože Podgoršek in vodja Sektorja za ribištvo dr. Jernej Švab na današnji novinarski konferenci

Minister dr. Jože Podgoršek in vodja Sektorja za ribištvo dr. Jernej Švab na današnji novinarski konferenci | Avtor: MKGP

Poglavitni namen promocijske kampanje je povečati dovzetnost kupcev do lokalne ribje hrane in s tem tudi pripravljenost na nakup ter zmanjševanje cenovne občutljivosti. Njeno sporočilo namreč je, da je vredno podpreti lokalne ribiče, ribogojce, školjkarje in predelovalce, saj so to osebe iz naše bližine, ki ponujajo lokalne ribe in proizvode iz akvakulture s pristnim karakterjem.

»S kampanjo za promocijo lokalnega ribištva želimo lokalnemu ribištvu zagotoviti ugled, kakršnega si zasluži, in dvigniti vrednost njihovim proizvodom. Prav je, da prebudimo zavedanje o lokalnem ribištvu in ljudeh v tej panogi, ki jim ribištvo predstavlja več kot zgolj poklic, namreč način življenja in izročilo, ki ga prenašajo iz roda v rod,« je na današnji novinarski konferenci ob začetku promocijske kampanje poudaril minister za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano dr. Jože Podgoršek. Dodal je, da želi ministrstvo s kampanjo za promocijo lokalnega ribištva dolgoročno ozaveščati potrošnike - ne le o pozitivnih vidikih uživanja morskih in sladkovodnih rib ter školjk, pač pa tudi o pomenu tradicije lokalnega ribištva, pozitivnem vplivu tega sektorja na gospodarski razvoj države, o socialnem vidiku, konkurenčnosti domačega gospodarstva ter nenazadnje tudi o trajnostni problematiki ter problematiki prelova vrst.

Kampanja bo - v sodelovanju s slovenskimi ribiči in ribogojci, školjkarji ter nosilci predelovalne dejavnosti ribiških proizvodov - potrošnike nagovarjala preko različnih komunikacijskih kanalov, kot so televizijski in radijski oglasi, zunanje oglaševanje, oglaševanje v tiskanih medijih in na spletu ter na družbenih omrežjih ipd. Eden od osrednjih kanalov je tudi spletna stran www.nasasuperhrana.si/ribe, ki predstavlja stičišče ponudbe in povpraševanja po lokalnih ribiških izdelkih ter svežih ribah in morskih sadežih. Poleg zemljevida s podatki o lokalnih ribičih in ribogojcih je spletna stran tudi bogat vir informacij s področja ribištva, potrošnika pa poleg k lokalnim ribam usmerja tudi k premisleku o trajnostnem ribolovu, biodiverziteti v morju in ekološkim vprašanjem. Javnost med drugim nagovarja tudi k izbiri sezonskih lokalnih proizvodov, ki so manj obremenjujoči za okolje.

Ob predstavitvi kampanje za promocijo lokalnega ribištva je bil izpostavljen pomen lokalnega okolja ter vloga ribičev, ribogojcev, školjkarjev in predelovalcev. S kampanjo želimo poudariti svežino lokalnih ribjih izdelkov ter izjemno kratko pot od vode do krožnika. Z željo po ohranitvi lokalnega ribištva in ribogojstva ter njune kulturne dediščine je promocijska kampanja usmerjena v oživitev kratkih verig, z namenom, da bo lokalni potrošnik začel uživati več rib, zlasti lokalnih. Lokalna ribja hrana in izdelki iz akvakulture imajo namreč mnoge koristi pred proizvodi, ki so bili pripeljani od daleč.

Za kampanjo, ki bo trajala dve leti in pol, je namenjenih približno 559.000 evrov, od tega 75 odstotkov sredstev iz Evropskega sklada za pomorstvo in ribištvo, preostanek pa iz državnega proračuna.