Skoči do osrednje vsebine

Odločitve 97. redne seje vlade s področja Ministrstva za okolje in prostor

  • Ministrstvo za okolje in prostor
Vlada je na 97. redni seji obravnavala sedem točk s področja Ministrstva za okolje in prostor (MOP).

Štiri milijone evrov za prehod v krožno gospodarstvo

Vlada je v veljavni Načrt razvojnih programov 2021 – 2024 uvrstila projekt Programi prehoda na krožno gospodarstvo. Projekt se bo izvajal v letih 2021-2023. Vrednost projekta je 4 milijone  evrov. Projekt Programi prehoda na krožno gospodarstvo je namenjen izvedbi aktivnosti, ki bodo podprle Celovito in sistemsko izvedbo celovitega strateškega projekta razogljičenja Slovenije s prehodom na krožno gospodarstvo (CSP-KG). Sočasno se bodo izvajale aktivnosti, ki bodo pomembno prispevale k prehodu v nizkoogljično krožno gospodarstvo.  

CSP-KG je kompleksen projekt, v okviru katerega je predvidena izvedba številnih aktivnosti, ki bodo podprle prehod na krožno gospodarstvo na sistemski način in ki bodo izvajane na vseh področjih, ki lahko pomembno prispevajo k prehodu v nizkoogljčno krožno gospodarstvo. Ukrepi so namenjeni končnim prejemnikov v gospodarstvu pri uvajanju inovativnih krožnih poslovnih modelov in produktov, in sicer zagonskim podjetjem, malim in srednjim podjetjem, gospodarskim subjektom ključnih investicijskih področij in verig vrednosti: gozd in les, graditev, mobilnosti, predelovalne industrije in prehranskega sistema. Prav tako so  namenjeni tudi relevantnim deležnikom na podpornih področjih za krepitev njihovih sposobnosti, in sicer akterjem v  izobraževalnem, raziskovalnem in inovacijskem sistemu; sistemu lokalnega in regionalnega razvojnega načrtovanja; podpornega sistema za podjetja in povezovanja deležnikov znotraj izbranih verig vrednosti; sistema za spremljanje krožnega napredka; uvajanja načel krožnosti v sistem javnih naročil; celostnega načrtovanja politik z uporabo mehanizma »laboratorij tranzicijskih politik«. Podporne aktivnosti bodo obsegale tudi krepitev znanja in spretnosti zaposlenih v državni upravi za učinkovito načrtovanje povezanih in komplementarnih finančnih mehanizmov za financiranje razogljičenja.

Uredba o koncesijah za rabo vode za odvzem naplavin na delih reke Save, Save Dolinke, Soče, Tolminke in Bače

Vlada je izdala Uredbo o koncesijah za rabo vode za odvzem naplavin na delih reke Save, Save Dolinke, Soče, Tolminke in Bače.  Uredba ureja predmet, obseg in območje koncesije, pogoje za pridobitev koncesije, obveznosti koncesionarja glede izvajanja koncesije, plačilo za koncesijo, vsebino koncesijske pogodbe, s katero se podrobneje uredijo medsebojna razmerja med koncedentom in koncesionarjem in nadzor nad izvajanjem koncesije. Na podlagi tega koncesijskega akta se bo podelila koncesija na podlagi javnega razpisa.

Stališče Republike Slovenije v zadevi o vzpostavitvi sistema za trgovanje s pravicami do emisije toplogrednih plinov

Vlada je sprejela predlog stališča Republike Slovenije v zadevi o vzpostavitvi sistema za trgovanje s pravicami do emisije toplogrednih plinov v Evropski Uniji,  ki se glasi: Republika Slovenija načelno podpira Predlog direktive Evropskega parlamenta in Sveta o spremembi Direktive 2003/87/ES o vzpostavitvi sistema za trgovanje s pravicami do emisije toplogrednih plinov v Uniji, Sklepa (EU) 2015/1814 o vzpostavitvi in delovanju rezerve za stabilnost trga za sistem Unije za trgovanje z emisijami toplogrednih plinov ter Uredbe (EU) 2015/757. Republika Slovenija si bo prizadevala za oblikovanje ustreznih rešitev v spremembah Sklada za modernizacijo, ki bi razširile krog upravičenk, tudi na Slovenijo. V zvezi s širitvijo področja uporabe direktive na pomorski promet je Republika Slovenija pri oblikovanju kompromisnega besedila lahko prilagodljiva. Glede vključitve stavbnega sektorja v sistem EU za trgovanje z emisijami (ETS) Slovenija podpira prizadevanja za nove načine spodbujanja razogljičenja stavbnega fonda. V okviru pogajanj si bomo prizadevali za rešitve, ki bodo prispevale k primerljivemu, transparentnemu in učinkovitemu načinu trgovanja z emisijami v tem sektorju s ciljem izogniti se kompleksnim mehanizmom, kjer bo učinek težko meriti.Slovenija bo spremljala in obravnavala kompromisne predloge besedila ter se zavzemala za ustrezne rešitve tudi z vidika medsebojne horizontalne usklajenosti predlogov zakonodajnega svežnja »Pripravljeni na 55«.

Predlog stališča v zvezi s prispevkom letalstva k cilju Unije glede zmanjšanja emisij v celotnem gospodarstvu

Vlada je sprejela na predlog stališča Republike Slovenije v zvezi s prispevkom letalstva k cilju Unije glede zmanjšanja emisij v celotnem gospodarstvu in ustreznem izvajanju globalnega tržnega ukrepa - 10917/21, ki se glasi:Republika Slovenija načelno podpira predlog direktive Evropskega parlamenta in Sveta o spremembi Direktive 2003/87/ES v zvezi s prispevkom letalstva k cilju Unije glede zmanjšanja emisij v celotnem gospodarstvu in ustreznem izvajanju globalnega tržnega mehanizma. Slovenija bo spremljala in obravnavala kompromisne predloge besedila ter se zavzemala za ustrezne rešitve tudi z vidika medsebojne horizontalne usklajenosti predlogov zakonodajnega svežnja »Pripravljeni na 55«.

Stališče v zvezi  s količinami pravic za vključitev v rezervo za stabilnost trga za sistem Unije za trgovanje z emisijami toplogrednih plinov

Vlada je sprejela predlog stališča Republike Slovenije k zadevi Predlog sklepa Evropskega Parlamenta in Sveta o spremembi Sklepa (EU) 2015/1814 glede količine pravic za vključitev v rezervo za stabilnost trga za sistem Unije za trgovanje z emisijami toplogrednih plinov do leta 2030 - 10902/21, ki se glasi: Republika Slovenija načelno podpira Predlog sklepa Evropskega parlamenta in Sveta o spremembi Sklepa (EU) 2015/1814 glede količine pravic za vključitev v rezervo za stabilnost trga za sistem Unije za trgovanje z emisijami toplogrednih plinov do leta 2030. Republika Slovenija bo spremljala in obravnavala kompromisne predloge besedila ter se zavzemala za ustrezne rešitve tudi z vidika medsebojne horizontalne usklajenosti predlogov zakonodajnega svežnja »Pripravljeni na 55«. V okviru svežnja „Pripravljeni na 55“ je potrebno povečati okoljski prispevek sistema trgovanja s pravicami do emisij toplogrednih plinov v Evropski uniji (EU ETS) s spremembo Direktive 2003/87/ES Evropskega parlamenta in Sveta z dne 13. oktobra 2003 o vzpostavitvi sistema za trgovanje s pravicami do emisije toplogrednih plinov v Uniji in o spremembi Direktive Sveta 96/61/ES. 

Stališče o Sporočilu Evropske komisije Pripravljeni na 55

Vlada je sprejela predlog stališča Republike Slovenije k zadevi Sporočilo Komisije Evropskemu parlamentu, Svetu, Evropskemu ekonomsko-socialnemu odboru in Odboru regij „Pripravljeni na 55“: uresničevanje podnebnega cilja EU za leto 2030 na poti do podnebne nevtralnosti - 10849/21, ki se glasi: Republika Slovenija pozdravlja sporočilo Komisije „Pripravljeni na 55“: Uresničevanje podnebnega cilja EU za leto 2030 na poti do podnebne nevtralnosti. Sporočilo spremlja zakonodajni sveženj Pripravljeni za 55, ki prinaša predloge ukrepov, s katerimi namerava EU zmanjšati neto emisije za najmanj 55 % do leta 2030 v primerjavi z letom 1990 in omogočiti Evropi, da bo do leta 2050 postala prva podnebno nevtralna celina. K tem ciljem EU in države članice zavezuje Uredba o evropskih podnebnih pravilih. Obenem so ukrepi priložnost za inovacije, naložbe in delovna mesta. Slovenija si bo med pogajanji prizadevala za oblikovanje rešitev, ki bodo upoštevale podnebne zaveze EU, različne izhodiščne položaje držav ter slovenske nacionalne okoliščine, kot so biotska raznovrstnost in delež območij Natura 2000, visok delež gozdnatosti, visok delež rabe energije v prometu in druge, saj so pomembne za oblikovanje in doseganje nacionalnih ciljev. Vzpostaviti je treba uravnotežen nabor politik in ukrepov, ki bo zagotavljal, da vsi resorji, vsi državljani in vse države članice prispevajo svoj delež k doseganju pravno zavezujočih podnebnih ciljev in z upoštevanjem načel pravičnosti in solidarnosti ter stroškovne učinkovitosti. Vsaka država članica mora še naprej imeti pravico do izbire lastne energetske mešanice in izbire najustreznejših tehnologij. Pri obravnavi posameznih predlogov svežnja »Pripravljeni na 55« je poleg podnebnih ciljev potrebno upoštevati vidike ohranjanja konkurenčnosti, vključno s podpornimi ukrepi in razvojem novih tehnologij. Posebno pozornost je treba nameniti učinkom posameznih predlogov na cene energije. Do posameznih predlogov bo Slovenija sprejela individualizirana stališča.

Stališče do določitve podnebnega cilja za leto 2030

Vlada je sprejela predlog stališča Republike Slovenije k zadevi Predlog uredbe Evropskega parlamenta in Sveta o spremembi Uredbe (EU) 2018/842 o zavezujočem letnem zmanjšanju emisij toplogrednih plinov za države članice v obdobju od 2021 do 2030 kot prispevku k podnebnim ukrepom za izpolnitev zavez iz Pariškega sporazuma - 10867/21, ki se glasi: Republika Slovenija podpira Predlog uredbe Evropskega parlamenta In Sveta o spremembi Uredbe (EU) 2018/842 o zavezujočem letnem zmanjšanju emisij toplogrednih plinov za države članice v obdobju od 2021 do 2030 kot prispevku k podnebnim ukrepom za izpolnitev zavez iz Pariškega sporazuma Predlog), saj meni, da na ustrezen način prispeva k novemu cilju zmanjševanja emisij toplogrednih plinov do leta 2030. Predlog, pri določitvi podnebnega cilja za leto 2030, za Republiko Slovenijo ustrezno naslavlja nacionalne značilnosti, saj upošteva enake nacionalne značilnosti kot so bile upoštevane pri določitvi podnebnega cilja v veljavni Uredbi. Republika Slovenija opozarja na medsebojno povezanost posameznih predlogov znotraj zakonodajnega paketa »Pripravljeni na 55«, zato si bo prizadevala za horizontalno usklajeno obravnavo vseh aktov znotraj paketa.