Skoči do osrednje vsebine

Prometni ministri za široko javno mrežo polnilne infrastrukture za alternativna goriva

Prometni ministri so na Brdu pri Kranju na neformalnem srečanju ob prisotnosti komisarke za promet Adine Vălean spregovorili o nekaterih ključnih vidikih predloga uredbe o vzpostavitvi infrastrukture za alternativna goriva, ki je del zakonodajnega svežnja »Pripravljeni na 55«. Zavzeli so se za jasne cilje in široko javno mrežo polnilne oziroma oskrbovalne infrastrukture za alternativna goriva v prometu.

Komisarka za promet Adina Vălean z ministrom Jernejem Vrtovcem pred panojem na Brdu, z maskami.

Komisarka za promet Adina Vălean z ministrom Jernejem Vrtovcem | Avtor MZI

Cilj 90-odstotno zmanjšanje emisij v prometu do leta 2050, ki ga določa evropski zeleni dogovor, je izredno ambiciozen, njegova uresničitev pa bo velik izziv, saj se bo povpraševanje po prevozu v prihodnjih desetletjih še naprej povečevalo. Za doseganje tega cilja je v Strategiji za trajnostno in pametno mobilnost določen časovni načrt za vzpostavitev tekočega in zanesljivega evropskega prometa za trajnostno in pametno prihodnost ter za zagotovitev prožnega, konkurenčnega, varnega, dostopnega in cenovno ugodnega prometnega sistema ter dobro delujočega enotnega evropskega prometnega prostora.

Potem ko je pandemija covida-19 močno vplivala na mobilnost, bi morali izkoristiti okrevanje po krizi in pomagati sektorju, da postane bolj zelen, pametnejši in odpornejši. Predlog nove uredbe o vzpostavitvi infrastrukture za alternativna goriva vsebuje zavezujoče cilje za zagotovitev zadostne minimalne infrastrukture v podporo zahtevani naraščajoči uporabi vozil na alternativna goriva pri vseh načinih prevoza in uporabo čistih goriv.

Predsedujoči minister za infrastrukturo Jernej Vrtovec je poudaril, da bo za uspešno evropsko preoblikovanje mobilnosti na alternativna goriva potrebna široka javna mreža polnilne infrastrukture, ki bo omogočala preprosto in pregledno uporabo za vse fizične in poslovne uporabnike mobilnosti, ki se zavedajo pomena prehoda na čisti promet."V podporo ambicioznemu prehodu mora nova uredba o infrastrukturi za alternativna goriva zagotoviti potrebno uvedbo interoperabilne in uporabniku prijazne polnilne infrastrukture za čista vozila po vsej EU. Hkrati bi moral ta pristop spodbuditi rast tega trga in odpreti nove priložnosti industriji EU," je dejal minister Vrtovec.
Prometni ministri so si bili edini, da potrebujemo dovolj ambiciozno in skladno načrtovanje infrastrukture držav članic, ki bo dobro prilagojena povečanju podnebnih ambicij za leto 2030. Kot je dejal minister Vrtovec, je treba vsem uporabnikom vozil na alternativna goriva omogočiti neovirano potovanje po Evropski uniji tako, da bomo pospešili vzpostavljanje polnilne infrastrukture v Uniji.

"Če želimo široko sprejemanje vozil na alternativna goriva med uporabniki, potrebujemo tako polnilno in oskrbovalno infrastrukturo, ki bo preprosta in pregledna ter bo zagotavljala popolne informacije in ustrezne možnosti plačila. Tako bomo tudi pospešili rast trga nizkoemisijskih in brezemisijskih vozil ter naredili pomemben korak naprej proti 55-odstotnemu zmanjšanju emisij toplogrednih plinov v Evropski uniji do leta 2030," je poudaril minister za infrastrukturo Jernej Vrtovec. Opozoril je še, da je med ključnimi izzivi zagovarjanje usklajenega delovanja proizvajalcev vozil na alternativna goriva, proizvajalcev alternativnih goriv in ponudnikov polnilne infrastrukture.