Skoči do osrednje vsebine

Soglasje vlade s predlogi amandmajev k noveli Zakona o prevozih v cestnem prometu

Vlada je na dopisni seji soglašala s Predlogi amandmajev k Predlogu zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o prevozih v cestnem prometu.

Poslovnik Vlade Republike Slovenije določa, da ko vlada določi besedilo predloga akta, ki ga sprejema Državni zbor, in mu ga pošlje v obravnavo, lahko ministrstvo na vloženo besedilo predlaga vložitev amandmaja le ob soglasju vlade.

Z amandmaji se sledi mnenju Zakonodajno-pravne službe Državnega zbora RS, da koncesijski akt ne more predpisovati svojih sestavin. Snop linij je s koncesijskim aktom določen kot skupek ene ali več linij, ki je metodološko opredeljen kot geografsko, prometno, gospodarsko, upravljavsko in migracijsko smiselno zaključena enota. Določen je v prilogi koncesijskega akta (Uredbe), ki ga sprejme Vlada Republike Slovenije. Posamezno konkretno linijo znotraj sklopa pa, upoštevaje enako (podrobnejšo) metodologijo, znotraj snopov določa organ upravljanja javnega potniškega prometa (JPP).

Ker gre za operativno določitev linij, ki se s časom spreminjajo glede na različne, povsem operativne dejavnike (od začasnih ali stalnih obvozov, preusmeritev, sprememb tras, migracijskih tokov, podaljševanj linij), je smiselno, da posamezno linijo lahko spremeni organ JPP, saj bi sicer vlada morala potrjevati vsako spremembo posamezne linije, kar bi lahko pomenilo spreminjanje koncesijskega akta na mesečni ravni. Ne glede na spremembo linije znotraj snopa pa ta (sestavljen iz ene ali več linij) ostaja nespremenjen, saj geografsko, prometno, gospodarsko, upravljavsko in migracijsko zajema enako smiselno zaključeno celoto. Glede na zapisano posledično eden ali več snopov linij predstavlja sklop naročila, ki se v postopku podelitve koncesije oddaja kot smiselno zaključena celota v okviru ene koncesijske pogodbe.

V nacionalno zakonodajo se prenaša z Direktivo 2009/33/ES, zadnjič spremenjeno z Direktivo (EU) 2019/1161 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 20. junija 2019 o spodbujanju čistih in energetsko učinkovitih vozil za cestni prevoz, ki od držav članic zahteva, da zagotovijo, da javni naročniki in naročniki pri naročanju nekaterih vozil za cestni prevoz upoštevajo energetske in okoljske vplive med življenjsko dobo vozil, vključno s porabo energije ter emisijami CO2, in nekaterih onesnaževal, da bi spodbudili trg čistih in energetsko učinkovitih vozil in s tem izboljšali prispevek prevoznega sektorja k okoljski, podnebni in energetski politiki Unije.

Za dosego ciljev Direktive bo Vlada Republike Slovenije sprejela Uredbo o zelenem javnem naročanju (Uredba o ZeJN), s katero bo v nacionalno zakonodajo prenesla točki (a) in (c) prvega odstavka 3. člena Direktive. S spremembo tega zakona pa se prenaša v nacionalno zakonodajo točka (b) prvega odstavka 3. člena, ki ureja cilje, ki jih je potrebno doseči glede deleža čistih vozil pri izvajanju gospodarske javne službe, javnega linijskega prevoza potnikov.

Vir: Ministrstvo za infrastrukturo