Skoči do osrednje vsebine

Zaživela pobuda za lažje pridobivanje digitalnih znanj

Microsoft Slovenija, Fast Lane Slovenija, Ministrstvo za javno upravo, Adecco, Digitalno inovacijsko stičišče Slovenije ter Univerzi v Ljubljani in na Primorskem so oblikovali pobudo Digitalna znanja za delovna mesta prihodnosti.

Z njo nagovarjajo študente, iskalce zaposlitve ter zaposlene v javnem in zasebnem sektorju.

Ciljnim skupinam so na voljo štirje brezplačni učni programi za poslovno in podatkovno analitiko, razvoj aplikacij in programski razvoj z malo ali brez kode, ki vključujejo tudi praktična spletna predavanja uveljavljenih slovenskih in tujih strokovnjakov, so sporočili.

Programi temeljijo na samostojnem učenju, udeleženci pa lahko hitrost in čas učenja prilagodijo svojim željam in zmožnostim. Učenje prek platforme Microsoft Learn bodo dopolnjevala praktična spletna predavanja, ki jih bodo izvedli predavatelji Microsofta, podjetij Fast Lane in Adecco H.R. ter Microsoftovih partnerskih podjetij.

"Okrevanje gospodarstev bo potekalo sredi dolgoročnih trendov digitalizacije in avtomatizacije s sodobnimi tehnologijami. Slovenija je pred zahtevno nalogo, saj po ugotovitvah OECD sodi med države z največjim deležem delovnih mest, ki jih zelo ogroža avtomatizacija. Zelo hitro moramo dvigniti raven digitalnih znanj," je dejala direktorica Microsofta Slovenije Barbara Domicelj.

Za uspešno digitalno preobrazbo so po besedah ministra za javno upravo Boštjana Koritnika pomembne digitalne kompetence javnih uslužbencev in končnih uporabnikov. "Državljani, ki se zavedajo potenciala digitalnih tehnologij, bodo znali od države zahtevati sodobne rešitve in sodelovati pri njihovem soustvarjanju. Javni uslužbenci, ki se zavedajo tega potenciala, pa bodo ustvarjali boljše predpise, rešitve in storitve. Zelo pomembno je, da se bodo z digitalnimi tehnologijami lahko bolj približali državljanom in s njimi tesneje sodelovali," je menil.

"Stiske trenutnega stanja nam izpopolnjevanje znanja skorajda onemogočajo. Zato smo se odločili, da ponudimo bolj prilagodljive in sproščene tečaje samostojnega učenja," je povedala vodja prodaje in marketinga za srednjo in vzhodno Evropo družbe Fast Lane Durđica Strunjaš Kurt. Pomembno je premoščanje digitalnega razkoraka s krepitvijo digitalnih kompetenc, je dejala direktorica zavoda Digitalno inovacijsko stičišče Slovenije Katja Mohar Bastar. "Da bi zmanjšali vrzeli med potrebami delodajalcev in veščinami kandidatov, moramo posameznike opremiti s potrebnimi digitalnimi znanji," pa je povedal vodja ključnih strank v Adeccu H. R. Luka Peter Medved.

"Digitalne kompetence so ene ključnih kompetenc za vseživljenjsko učenje, saj se digitalne tehnologije vse bolj prepletajo z našim vsakdanjim življenjem, načinom študija, dela in sodelovanja z drugimi," je poudarila pomočnica glavnega tajnika Univerze v Ljubljani, odgovorna za razvoj storitev za študente in alumne, Maja Dizdarević. "Izkušnja ob epidemiji je pokazala potrebo po digitalnih znanjih in dodatnem usposabljanju. Univerzitetno okolje pri tem ni nobena izjema," je dodala rektorica Univerze na Primorskem Klavdija Kutnar.

Ministrstvo za javno upravo in Microsoft sta ob tem podpisala memorandum o soglasju, ki predvideva okrepljeno sodelovanje na področju digitalnih znanj za zaposlene v slovenskem javnem sektorju. Podpisnika načrtujeta, da bosta v ta namen okrepila izmenjavo sodobnih gradiv in drugih virov o razvoju digitalnih znanj, zaposlenim v javnem sektorju pa zagotovila lažji in učinkovitejši dostop do učnih programov in tečajev, ki jih potrebujejo za uspešno pridobivanje ključnih digitalnih veščin.