Skoči do osrednje vsebine

Nastaja načrt za okrevanje slovenskega turizma

  • Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo
Osrednja tema rednega letnega srečanja predstavnikov slovenskega turističnega gospodarstva je bilo okrevanje turizma po pandemiji covid-19. Srečanja sta se udeležila minister Zdravko Počivalšek in državni sekretar Simon Zajc.

Minister Počivalšek je v uvodnem govoru izpostavil globalne okoliščine, ki so slovenski turizem pahnile v najtežji položaj po letu 1991. »Ko smo konec aprila ustanavljali strokovni svet za turizem, je bil turistični izplen letošnjega leta en sam velik vprašaj. Nismo vedeli niti tega, ali bomo poleti sploh lahko govorili o turističnem utripu.« Rezultati zadnjih dveh mesecev, ko so v marsikateri slovenski destinaciji beležili celo boljše rezultate kot v lanskem, rekordnem poletju, so zato po njegovi oceni odlični. Slovenija je priložnosti, ki so se kazale sproti, po besedah ministra dobro izkoristila, dobro pa so »prijeli« tudi ukrepi za pomoč turizmu, zlasti turistični bon, ki ga je doslej izkoristilo že 650.000 prebivalk in prebivalcev Slovenije.

Minister je med ukrepi, ki so jih predstavniki turizma ocenili kot najbolj učinkovite, izpostavil še nadomestilo za čakanje na delo, oprostitev plačila prispevkov in krizni dodatki za delavce, ki so delali v času epidemije in mesečni temeljni dohodek za samozaposlene.

Pri pripravi načrta za okrevanje je vse udeležence srečanja pozval k enotnosti in osredotočenosti na ključne izzive slovenskega turizma, ki so:

- okrepitev naložb v varne in zelene storitve,

- vpeljavo “zelene filozofije” v vse segmente naše turistične ponudbe in

- okrepitev trženjskih in prodajnih kanalov na globalni ravni na način, da bomo k  nam pritegnili še več zahtevnih individualnih gostov in skupin.

Slovenija mora po ministrovih besedah »izkoristiti novo turistično realnost in postati še bolj prepoznavna destinacija. »Naše prednosti v turizmu so v resnici tudi naše družbene vrednote. Mi nismo zeleni, ker je to trendovsko. Mi smo zeleni, ker imamo radi našo domovino in verjamemo vanjo. V tem se zelo razlikujemo od destinacij, ki so se v zeleni filozofiji našle zato, ker so jim to napisali marketinški strokovnjaki.

Tudi zato je po njegovih besedah razlogov za optimizem veliko, kot je velika tudi volja, da z dodatnimi ukrepi vlada podpre turistično gospodarstvo, da bo lažje preživelo prihodnje mesece, ki bodo tudi po oceni državnega sekretarja Zajca »zahtevni in bodo okrepili potrebo po spodbudah za ohranitev delovnih mest in turistični zgodb, ki imajo potencial za rast«.