Družba je prešla IKT revolucijo, spremembe bodo vplivale tudi na izobraževanje
- Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport
Ob robu foruma se je minister v ponedeljek, 20. januarja, srečal s predstavniki Združenega Kraljestva, ki so mu predstavili delovanje mreže tako imenovanih znanstvenih svetovalcev, ki delujejo v okviru različnih ministrstev britanske vlade. Prav tako pa so mu predstavili delovanje mreže znanstvenih atašejev po svetu.
Prav tako se je sestal s predstavniki British Councila, ki so mu predstavili njihov program t.i. temeljnih spretnosti. Sogovorniki so ugotovili, da je program skladen s pristopom, ki ga razvijamo v Sloveniji.
Dan kasneje, 21. januarja, pa je minister dr. Pikalo nastopil na panelu z naslovom "Razvoj tehnologije v podporo učenju". Družba je prešla IKT revolucijo, zato bi bilo naivno pričakovati, da spremembe ne bodo imele vpliva na področje izobraževanja, je poudaril minister.
Umetna inteligenca je ena od strateških tehnologij za podporo učenju in lahko zagotovi tudi podporo delu učiteljev, ne sme pa postati črna luknja izobraževanja, zato moramo nasloviti izzive, ki jih postavlja pred nas. Pri uvajanju umetne inteligence je vedno potrebno poudarjati tudi etična načela.
Za uspeh umetne inteligence na področju izobraževanja so ključni štirje stebri digitalizacije izobraževanja: ustrezna infrastruktura in oprema, izobraženi in usposobljeni učitelji, ustrezne digitalne izobraževalne vsebine in šele na koncu informacijski sistemi, ki podpirajo umetno inteligenci, je dejal Jernej Pikalo.
Razvoj umetne inteligence gre po mnenju Slovenije z roko v roki z načeli prosto dostopnih izobraževalnih virov, saj je védenje skupno dobro vsega človeštva. Na teh temeljih bo deloval tudi Mednarodni center za umetno inteligenco v Ljubljani, je v Londonu izpostavil minister.