Skoči do osrednje vsebine

Sejem Ambient

  • Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo
Od 6. – 10. novembra, na Gospodarskem razstavišču poteka sejem Ambient, na katerem je v sodelovanju z Društvom inženirjev tehnikov lesarstva in agencijo SPIRIT odvijal tudi posvet in okrogla miza: Izzivi v lesarstvu.

Na dogodku je sodeloval tudi direktor Direktorata za lesarstvo g. Danilo Anton Ranc. Izpostavil je prihodnost in vnovičen vzpon lesnopredelovalne panoge ter njen vpliv na gospodarsko rast in prihodnost slovenskega gospodarstva. Na temo zaposlitev je dejal: »Negativne trende v zaposlovanju smo obrnili navzgor tako, da se je število zaposlenih od 9908 v letu  2013  povečalo na 12.736 v letu 2018 kar je 3 % več kot letu 2017.« Poudaril je nujnost aktivnosti Direktorata za lesarstvo ter izzive za prihodnje obdobje. Dodal je tudi, kako pomemben je sejem Ambient in ostali podobni dogodki, za krepitev lesne panoge in povečanje uporabe lesa kar je bistveno za koriščenje naravnih danosti Slovenije, povečevanje delovnih mest in izboljševanje okolja na račun vgradnje lesa v izdelke in ne uporabe kot energenta.

Tema posveta je bila trendi bivanja, glavno vlogo je imela predavateljica Oona Horx-Strathern iz Zukunftsinstitut, Nemčija. Predavanje je temeljilo na spreminjanju življenjskega sloga zaradi  individualnega trenda življenja ter oblikovanju bivalnih prostorov v ta namen. Predstavljena so bila manjša, modularna stanovanja s skupnimi prostori. Trendi spreminjanja prostorov se oblikujejo v večnamenske prostore, na primer delovno mesto je ob enem tudi dom in obratno. Prikazano je bilo kako materiali vplivajo na čustveno stanje ljudi. Les je izpostavljen kot element dobrega počutja in kot material prihodnosti v gradnji in pohištveni opremi.

Gostje okrogle mize so bili predstavniki osmih slovenskih podjetij, kateri se ukvarjajo z gradnjo in opremo objektov. Predstavili so kako na njihov poslovni proces vplivajo novi trendi bivanja, kako se temu prilagajajo ter kako lahko oni spreminjajo trende bivanja. Kot izziv so izpostavili kako oblikovati izdelke, da jih bodo ljudje sprejemali ter kako jih umestiti v prostor v korist uporabnika.