Skoči do osrednje vsebine

Slovenska vladna in gospodarska delegacija uspešno zaključila obisk na Kitajskem

  • Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo
Ljubljana, 7. november 2019 - Slovenska delegacija, ki jo vodi minister za gospodarski razvoj in tehnologijo Zdravko Počivalšek, je zaključila uradni obisk na Kitajskem, namenjen krepitvi medsebojnega sodelovanja med Slovenijo in Kitajsko na področju gospodarskih odnosov. Na Kitajskem se je minister Zdravko Počivalšek sestal z namestnikom ministra za trgovino Wangom Bingnanom. V pogovoru je izpostavil izvozno naravnanost Slovenije in željo po okrepitvi sodelovanja, zlasti na področju tehnoloških inovacij.

Poseben poudarek obiska slovenske delegacije na Kitajskem je bil namenjen predstavitvi obstoječih ukrepov za potencialne investitorje ter posredovanju informacij o slovenskem poslovnem in investicijskem okolju kot tudi okrepitev turističnega sodelovanja. Kitajska je najpomembnejši trgovinski partner Slovenije v Aziji in zaseda 15. mesto med najpomembnejšimi trgovinskimi partnericami Slovenije (pred Rusko federacijo in ZDA). Trgovinska menjava je v letu 2018 znašala  1.381,5 mio evrov, kar pomeni  12,1% več kot v letu 2017. Kot je dejal minister Zdravko Počivalšek, si Slovenija zelo prizadeva za privabljanje tujih investicij, ki so osnova za nadaljnjo gospodarsko rast, obenem pa je potrebno spodbujati tudi prodor slovenskih podjetij na Kitajsko.

Kot primer uspešnega nastopa slovenskega podjetja na Kitajskem je delegacija obiskala podjetje Cablex, ki ima tovarno v  kitajskem mestu Šudžou, kjer je podjetje dobilo tudi priznanje mesta za najboljšega tujega investitorja. Tudi Gorenje že 15 let uspešno zastopa slovenske barve na kitajskem trgu, v času obiska se je na novi lokaciji v nakupovalnem centru v Šanghaju odprl razstavni prostor z njihovimi visokokakovostnimi izdelki bele tehnike.

V sklopu obiska je delegacija obiskala tudi 2. kitajski mednarodni uvozni sejem (CIIE), na katerem se Slovenija predstavlja z dvema paviljonoma. Nacionalni je namenjen visoko tehnološkim dosežkom in inovacijam, ki so plod slovenskega znanja, zimski paviljon pa se navezuje na visoko tehnološke rešitve s področja zimskih športov t.j. smučarskih skokov, smučarskih tekov in alpskega smučanja. Promocija Slovenije na sejmu CIIE 2019 je podkrepljena tudi s kampanjo Green. Creative. Smart., ki je zasnovana v podporo promociji slovenskega gospodarstva v tujini. »Slovenija ima na tem sejmu odlično priložnost, da se pokaže v najboljši luči na zelo močnem kitajskem trgu. Smo inovativni, visoko tehnološki na področju gospodarstva, športa in turizma, želim pa si, da to razširimo še na druga področja«, je po sejmu povedal minister Počivalšek.

Ob robu otvoritve sejma  se je minister srečal z nizozemsko ministrico za trgovino Sigrid Kaag, estonskim ministrom ruralnega razvoja Martom Järvikom in libanonsko generalno direktorico za gospodarstvo in trgovino Alia Abbas ter  si z njimi izmenjal mnenja glede gospodarskega sodelovanja med državami.

Za konec obiska je delegacija obiskala Greenland Global Commodity Trade Hub (G-HUB), ki združuje večino svetovnih izvoznih držav in multinacionalk, sedaj tudi Slovenijo. V okviru stalne razstave se bodo tam predstavljala različna slovenska podjetja, njihovi kvalitetni izdelki in storitve potencialnim kitajskim partnerjem.