Skoči do osrednje vsebine

Udeležba ministra dr. Cerarja na poslovni konferenci "Izvažajmo pametneje – kako krepiti vrednost slovenskega izvoza"

Minister za zunanje zadeve dr. Miro Cerar se je 16. oktobra udeležil poslovne konference "Izvažajmo pametneje – kako krepiti vrednost slovenskega izvoza", ki sta jo v Kristalni palači BTC v Ljubljani organizirala Časopisna hiša Delo in Inštitut za strateške rešitve.

Udeležba ministra Cerarja na poslovni konferenci "Izvažajmo pametneje – kako krepiti vrednost slovenskega izvoza"

Udeležba ministra Cerarja na poslovni konferenci "Izvažajmo pametneje – kako krepiti vrednost slovenskega izvoza" – Avtor Foto: STA

V svojem nagovoru je med drugim izrazil zadovoljstvo nad številnimi pozitivnimi odzivi iz gospodarstva, ki kažejo, da so podjetja prepoznala trud, ki ga zunanje ministrstvo in njen direktorat za gospodarsko diplomacijo ter celotna diplomatsko-konzularna mreža v zadnjih letih vlagajo v to, da bi bili dinamičen in proaktivni servis gospodarstvu. Kljub kadrovskim in finančnim omejitvam želimo storitve, ki jih nudi gospodarska diplomacija, čim bolj prilagajati njegovim potrebam in biti pri tem tudi čim bolj inovativni, je poudaril.

Kot pomembno nalogo gospodarske diplomacije je izpostavil podporo večji razpršitvi našega izvoza in  zmanjšanju njegove odvisnost od Evropske Unije, s katero opravimo kar 80 odstotkov naše zunanjetrgovinske menjave. Tako je bilo v zadnjem letu dni v okviru gospodarske diplomacije izvedenih 14 izhodnih gospodarskih delegacij na trge držav Evrope, Azije in Afrike, izpeljane so bile mešane komisije z Ukrajino, Egiptom in Rusko federacijo, v naslednjih mesecih so načrtovane mešane  komisije še z nekaterimi drugimi državami, ob tem pa se trudimo, da z vsemi, ki se doma ukvarjajo z internacionalizacijo slovenskih podjetij, delujemo čim bolj usklajeno, je poudaril minister Cerar. In  dodal, da bo Slovenija gotovo tudi v prihodnje živela predvsem od trgov v naši neposredni in bližnji soseščini, vendar bi bila velika napaka ne izkoristiti  poslovnih priložnosti v vseh drugih koncih sveta.

V času, ko ni več mogoče spregledati, da se svetovno gospodarstvo ohlaja in bo vsakodnevna borba na vse bolj konkurenčnih mednarodnih trgih za vse postala še trša, je toliko bolj pomembno, da naša izvozna podjetja prihajajoče izzive pričakajo čim bolje pripravljena ter ob tem čutijo in lahko računajo na ustrezno podporo države, je dejal. V pripravi je program vlade za spodbujanje internacionalizacije slovenskega gospodarstva za obdobje od leta 2020 do 2024, katerega cilj je povečati število izvozno usmerjenih podjetij, saj imamo številna mala in srednja inovativna podjetja, ki imajo na tujih trgih kaj pokazati, vendar potrebujejo dodatno spodbudo tudi s strani države.

Na treh panelih, na katerih so sodelovali gospodarstveniki ter predstavniki gospodarskih in državnih ustanov iz Slovenije in tujine, je beseda tekla o tem, kako krepiti izvoz s podporo močne blagovne znamke, kje so priložnosti za rast v globalnih nabavnih verigah ter kako do kadrov, ki povečujejo konkurenčnost na mednarodnih trgih. Minister Cerar se je organizatorjem konference zahvalil za  trud, da s tovrstnimi dogodki, namenjeni promoviranju podjetništva in izmenjavi dobrih praks pomagajo pri prodoru slovenskih podjetij na tuje trge.

Iskalnik