GOV.SI

Kako do povračila kupnine za letalske karte, kupljene z bančno kartico - obvestilo za javnost

Potrošniki, ki so plačali nakup letalske karte z bančno kartico, imajo možnost uveljavljanja reklamacije pri banki, ki je kartico izdala.

Potrošniki oziroma imetniki bančne kartice lahko pri svoji matični banki, ki je izdajateljica kartice, vložijo zahtevek za povračilo plačanega zneska in sicer na podlagi 150. člena Zakona o plačilnih storitvah, storitvah izdajanja elektronskega denarja in plačilnih sistemih. Potrošniki lahko zahtevajo povračilo plačanega zneska v osmih tednih od dneva, ko je bilo plačilo izvedeno, svojemu zahtevku pa predlagamo da priložijo kopijo dokazila o plačani storitvi, podatek o dnevu opravljenega plačila, obvestilo o odpovedanem letu …).

Glede na to, da je podan predlog za stečaj Adria Airways d.o.o., s čimer je potrošnikom oteženo pridobivanje potrdil o odpovedanih letih, je Tržni inšpektorat Združenju bank Slovenije predlagal, naj se začetek stečajnega postopka šteje za dokazilo o odpovedi letov ter naj o tem obvestijo banke - svoje članice.

Vsak zahtevek banka obravnava individualno. V primeru, če bo banka zavrnila potrošnikov zahtevek za povračilo plačanega zneska, se lahko potrošnik obrne na Združenje bank Slovenije, v okviru katerega deluje organ za izvensodno reševanje potrošniških sporov.

Združenje bank Slovenije nas je pravkar obvestilo, do so banke in hranilnice že obvestili, da naj od potrošnikov, ki bodo vložili zahtevo za povračilo plačanega zneska, ne zahtevajo dodatnih dokazil o odpovedanih letih (velja samo za lete od vključno 30. septembra 2019 naprej) in naj vložitev predloga za stečaj letalskega prevoznika v skladu s pravili oziroma zavarovanji štejejo za zadostno dokazilo.