Skoči do osrednje vsebine

Okoljski inšpektor nadziral odstranitev odpadnih izkopnih materialov zemljine po razlitju kerozina

  • Ministrstvo za okolje in prostor
Okoljski inšpektor Inšpektorata RS za okolje in prostor je od petka do nedelje nadziral ravnanje z odpadnim izkopnim materialom po razlitju kerozina, ki je stekel iz poškodovanega vagona po iztirjenju vlaka pod predorom v Hrastovljah.

V petek je okoljski inšpektor, takoj po tem, ko so službe za interventne ukrepe varstva pred naravnimi in drugimi nesrečami zaključile s svojim delom, izvedel izredni inšpekcijski ravnanja z odpadnim izkopnim materialom. Vlakovna kompozicija je bila v celoti odstranjena, kerozin iz poškodovane cisterne pa prečrpan ob pomoči izvajalcev družbe Petrol. Pri intervenciji v tunelu je bil pod vodstvom Gasilske brigade iz Kopra in ob pomoči okoliških prostovoljnih gasilskih društev odstranjen površinsko dostopen izliti kerozin. Po navedbah zadnjega vodje intervencije so bile iz predora odstranjene tudi pene nastale pri obvladovanju požarne nevarnosti, katerih uporaba je okoljsko sprejemljiva. V predoru je nato z nadaljnjimi sanacijskimi ukrepi začela enota SŽ –Infrastruktura. S pomično mehanizacijo je začela izkopavati tolčenec izpod železniških tirov in pragov in ga nalagati na tovorne vagone prekrite s plastično folijo. Izkop je ob 14. uri meril približno 20 m v dolžino in 6 m v širino, ter nekaj več kot poldrugi meter v globino. Izvajal se je od mesta razlitja proti izhodu iz tunela. Inšpektor je SŽ izrekel opozorilo na zapisnik, da mora izvajalec vse odpadke, ki nastajajo pri izkopu, takoj oddati obdelovalcu. Pri tem je predstavnik SŽ povedal, da bo obdelavo odpada izvajal Saubermacher.

Ob ogledu je bila na dnu še vedno prisotna mešanica vode in kerozina na apnenčasti podlagi. Delo v tunelu je spremljal predstavnik Agencije RS za okolje (ARSO). SŽ so z odstranjevanjem materiala nadaljevale tudi v noči na soboto. Pri zajetju in sanaciji kerozina iz odkritih kotanj so sodelovali prisotni gasilci. Ob pregledu predstavnikov ARSO robno območje ni bilo onesnaženo, zato so z izkopom zaključili in tekom dopoldneva naložili odpadek na dodatni vagon, ki so ga odpeljali na tovorno postajo Koper. V celoti je kompozicija, ki je na odstavnem tiru sedaj dolga 5 vagonov (1 vagon za razsuti tovor z odpadnim lesom in 4 vagoni z ostalim materialom). Z namenom pridobiti podrobnejše informacije o obsegu izvedene sanacije, je inšpektor opravil zaslišanje predstavnika SŽ-Infrastruktura.

Inšpektor je na nedeljskem nadzoru ravnanja z odpadnim materialom ugotovil, da je SŽ-Infrastruktura, v noči na nedeljo na tovorno postajo Koper premestila še zadnja dva vagona z izkopom, ki sta obstala na progi med Hrastovljami in Koprom. Odkopani sipki odpadni material, ki je prispel iz petka na soboto so že pokrili s folijo (4 vagoni), za zadnja dva vagona so poskrbeli tekom nedeljske izmene. Inšpektor jim je izrekel ustno opozorilo, da morajo odpadni material tudi ustrezno označiti.