Skoči do osrednje vsebine

Zahvala ministrice vsem pristojnim za hiter odziv na iztirjenje vlaka

Ministrica Alenka Bratušek se je na novinarski konferenci odzvala na iztirjenje vlaka pri naselju Hrastovlje v občini Koper. Vlak je prevažal gorivo kerozin, ob nesreči je ena cisterna popustila in v tla je po prvih ocenah steklo okrog 10.000 litrov letalskega goriva.

Železniška proga poteka po najožjem vodovarstvenem območju reke Rižane, ki je glavni vir pitne vode za celotno slovensko Primorje, grozi onesnaženje podtalnice. »Narediti moramo vse, da bo učinek nesreče na okolje čim manjši,« je dejala ministrica.

»Vsi pristojni ljudje in institucije so svoje delo opravili dobro in preprečili še večjo škodo. Zato se jim zahvaljujem,« je Alenka Bratušek povedala v uvodu. »Včeraj se je pokazalo, da nesreča nikoli ne počiva. Je pa bilo v tej nesreči tudi malo sreče – vlak bi se lahko iztiril tudi na kakšnem drugem mestu te železniške povezave in bi se cisterne lahko zvalile tudi na naselje.«

Poudarila je, da je dogodek nov dokaz za to, da nujno potrebujemo novo železniško progo med Koprom in Divačo: »Dvotirne proge ne potrebujemo samo zaradi gospodarstva in Luke Koper, ampak tudi zaradi ljudi in zaradi varovanja pitne vode.«

Uredba o vodovarstvenem območju za Rižano določa vodovarstveno območje, razdeljeno na tri območja: najožje, ožje in širše. Obstoječa proga poteka po vseh območjih, tudi po najožjem. Tunel v bližini vasi Hrastovlje, v katerem se je zgodila nesreča, so pred 50 leti kopali na roke in ne upošteva nobenih okoljskih standardov.

Po drugi strani bo nova železniška povezava med Divačo in Koprom v manjšem delu potekala samo po širšem vodovarstvenem območju vodnega vira Rižana. V tunelih, na viaduktih in drugod, kjer bo nova železnica tekla po kraškem terenu, je predvidena izvedba ločene vodotesne kanalizacije za zajem in odvod odpadnih vod, nastalih pri redni uporabi železniške proge, v primeru nesreč z razlitjem nevarnih snovi in pri gašenju požara.

Ministrica, ki je že včeraj takoj po nesreči obiskala prizorišče, je povedala tudi, da uradnega poročila preiskovalca železniških nesreč še nima, da pa je po prvih informacijah zelo verjetno za nezgodo kriva poškodba kretnice.