Skoči do osrednje vsebine
GOV.SI

Konferenca Digitalna dostopnost za vse

Kdaj do
Kje V dvorani Splendens v Kongresnem centru Brdo pri Kranju in prek platforme Zoom.
Konferenco organizira Inšpektorat Republike Slovenije za informacijsko družbo v sodelovanju z evropskim centrom AccessibleEU.
Napis "digitalna dostopnost za vse" skupaj z logotipi Accessible centre EU in IRSID.

Konferenca "Digitalna dostopnost za vse" | Avtor: IRSID

O konferenci

V luči svetovnega dne ozaveščanja o dostopnosti, ki ga letos obeležujemo 15. maja 2025, smo pripravili konferenco Digitalna dostopnost za vse, ki bo potekala 8. aprila 2025. Na dogodku, ki ga organizira Inšpektorat za informacijsko družbo v sodelovanju z evropskim centrom AccessibleEU bomo skupaj z različnimi strokovnjaki in uporabniki digitalnih storitev raziskovali izzive, rešitve in prihodnost digitalne vključenosti. Predstavljene bodo pravice oseb z invalidnostmi v Sloveniji, evropska in slovenska zakonodaja na področju digitalne dostopnosti ter praktične rešitve za izboljšanje dostopnosti digitalnih storitev in proizvodov. Invalidne osebe bodo delile svoje izkušnje, kar bo obogatilo razpravo o zagotavljanju enakopravnega dostopa do spletnih vsebin in storitev ter spodbudilo zavedanje o pomenu dostopnosti v ustvarjanju vključujoče družbe.

Konferenca je namenjena tako zavezancem in njihovim podizvajalcem kot ostalim lastnikom spletišč in mobilnih aplikacij po Zakonu o dostopnosti spletišč in mobilnih aplikacij (ZDSMA) ter zavezancem po Zakonu o dostopnosti do proizvodov in storitev.

Konferenca bo potekala v hibridni obliki, s 100 udeleženci v živo na JGZ Brdo, preostali pa se bodo lahko udeležili dogodka preko platforme ZOOM, katere povezavo boste prejeli ob prijavi. Trudili se bomo, da bodo vsi udeleženci, ne glede na način sodelovanja, imeli kar se da enako izkušnjo

Hibridni dogodek bo tudi prilagojen osebam z različnimi oblikami oviranosti (tolmač slovenskega znakovnega jezika, podnapisi, indukcijska zanka v prostoru, dostop za invalidske vozičke).

Prijava

Udeležba na konferenci je brezplačna, vendar je registracija obvezna.

Vsa mesta za udeležbo v živo so že zapolnjena, še vedno pa se lahko pridružite prek spleta. Prijave za spletno udeležbo so možne do 2. aprila 2025!

Prijavite se lahko prek spodnje povezave:

Program

8.15 – 9.00 Registracija udeležencev

9.00 – 9.45 Uvodni nagovori

  • Aida Kamišalić Latifić, državna sekretarka, Ministrstvo za digitalno preobrazbo
  • Dragan Petrović, glavni inšpektor, Inšpektorat RS za informacijsko družbo
  • Matjaž Debevc, nacionalni izvedenec za AccessibleEU
  • Midhet Huskič, predsednik Nacionalnega sveta invalidskih organizacij Slovenije (NSIOS) 

9.45 – 12.15 ZDSMA

  • dr. Mojca Debeljak, univ. dipl. inž. el., URI Soča Rehabilitacijski inženiring - znanstveni sodelavec
    Digitalna dostopnost za gibalno ovirane osebe.
  • Dragan Petrović, Inšpektorat RS za informacijsko družbo, glavni inšpektor
    Predstavitev zakonskih podlag in obveznosti zavezancev.
  • Gašper Žuber, Inšpektorat RS za informacijsko družbo, svetovalec
    Prikaz pregleda spletišč in predstavitev najpogostejših napak.
  • Mihael Kalita, Urad vlade za komuniciranje
    Izkušnje pri zagotavljanju dostopnosti spletnega mesta GOV.SI.

12.15 – 13.00 Odmor s pogostitvijo

13.00 – 14.30 Dostop do proizvodov in storitev

  • Simona Kamšek, Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti, vodja Sektorja za izenačevanje možnosti invalidov
    Zakonodaja o dostopnosti.
  • Eva Kremesec, AKOS, vodja Sektorja za nadzor in meritve in namestnica direktorja
    Nadzor nad izvajanjem zahtev glede dostopnosti elektronskih komunikacijskih storitev in avdiovizualnih medijskih storitev.
  • Janez Novak, Tržni inšpektorat Republike Slovenije, vodja sektorja za tehnično področje nadzora
    Nadzor dostopnosti do proizvodov.

14.30 – 14.35 Odmor

14.35 – 15.40 Okrogla miza

  • Izkušnje oseb z različnimi oblikami oviranosti v digitalnem svetu; na okrogli mizi bodo sodelovali:
    • Alida Klemenčič
    • Daša Peperko
    • Antun Smerdel
    • Primož Jeralič

 15.40 – 16.00 Zaključek konference