Skoči do osrednje vsebine

Minister Koritnik bo z nagovorom odprl hackathon »GREENHACK: Z odprtimi podatki do zelene prihodnosti«

do
Spletni dogodek
Ministrstvo za javno upravo skupaj s Tehnološkim parkom Ljubljana, Mestno občino Ljubljana in Mednarodnim raziskovalnim centrom za umetno inteligenco pod okriljem UNESCO – IRCAI ta vikend, 6. in 7. novembra 2021, organizira hackathon »GREEN HACK: Z odprtimi podatki do zelene prihodnosti«, kjer bomo iskali rešitve s področij mobilnosti, okolja, prehrane in poplav.

Hackathon se bo uradno začel v soboto, 6. novembra 2021, ob 9. uri, ko bo vse zbrane uvodoma nagovoril minister za javno upravo Boštjan Koritnik. Za njim bodo spregovorili tudi predstavniki drugih organizatorjev, pobudnikov letošnjega hackathona, Mestne občine Ljubljana, Tehnološkega parka Ljubljana in Mednarodnega raziskovalnega centra za umetno inteligenco pod okriljem UNESCO – IRCAI, podjetja Transformation Lighthouse ter predstavniki tehnoloških in vsebinskih partnerjev dogodka.

Dogodek bo v celoti potekal v spletni obliki na platformi Zoom, zato predstavnike medijev prijazno vabimo, da se nam na povezavi, v »glavni sobi«, pridružite v soboto, 6. novembra 2021, nekaj minut pred 9. uro. Nagovori bodo zaradi mednarodne narave dogodka potekali v angleškem jeziku. (Ker pričakujemo večje število udeležencev, vas lepo prosimo, da ste pozorni na ugasnjene mikrofone in kamere.)

Povezava na dogodek
Meeting ID: 964 7254 3843
Passcode: 446393

 Ministrstvo za javno upravo je že od samega začetka idejni pobudnik in soorganizator te verige hackathonov, ki potekajo že štiri leta zapored. Medtem ko so prvo leto udeleženci snovali rešitve na področju kulturne dediščine, za tem na področju varnosti in mobilnosti ter lansko leto na področju podnebnih sprememb, so letos pred njimi izzivi s kar štirih področij:

- MOBILNOST: Živi zdravo. Potuj trajnostno.
- OKOLJE: Ravnanje z odpadki.
- PREHRANA: Z digitalno izkušnjo v čebelji svet.
- POPLAVE: Odprti podatki za obveščanje pri naravnih in drugih nesrečah v MOL.

Mobilnost predstavlja vedno večji problem vsakdana v različnih vidikih – z vidika dostopnosti storitev, stroškov, okoljevarstva, časovnih omejitev in turizma. Cilj izziva je izdelati prototipno rešitev, ki pokriva enega ali več segmentov uporabnikov in jim približati trajnostne oblike mobilnosti kot alternativo uporabi lastnega vozila v Ljubljani.

Odpadki predstavljajo enega od večjih okolijskih problemov. Iz tega razloga je prizadevanje za omejevanje škodljivih vplivov na zdravje ljudi in okolje pri nastajanju in ravnanju z odpadki še toliko bolj pomembno. Prav tako odpadki predstavljajo pomemben vir sekundarnih surovin, s katerimi lahko nadomestimo uporabo primarnih naravnih virov, kar je tudi cilj krožnega gospodarstva. Cilj izziva je, da javnost ozaveščamo o ravnanju z odpadki.

Tretjina svetovne pridelave hrane je odvisna od čebel oziroma vsaka tretja žlica hrane je odvisna od opraševanja. S kakšnimi digitalnimi rešitvami bi posameznike, ki želijo spoznati več o pomenu čebel in čebelarsko panogo spodbudili k zvestejšemu spremljanju čebeljih informacij v vsakdanjiku. Kako bi približali strokovne - izobraževalne vsebine različnim ciljnim skupinam, ki doprinašajo v čebelji ekosistem, tako čebelarjem kot potrošniku ali turistu, ki vstopa v medeno deželo- Slovenijo.

Območja Mestne občine Ljubljana so glede na škodni potencial, zdravje ljudi, pomembno infrastrukturo, kulturne spomenike in še nekatere druge kriterije, razvrščena na prvo mesto po poplavni ogroženosti v Sloveniji. Na novo postavljena mreža merilnih postaj na 17 strateških točkah manjših vodotokov - hudournikov skupaj z že prej obstoječo merilno infrastrukturo ARSO predstavlja bogat vir odprtih podatkov o ključnih vodostajih na območju Mestne občine Ljubljana. Kako uporabiti te podatke v digitalnih rešitvah, da bodo imeli največjo vrednost za prebivalce in vse ostale, na katere imajo poplave vpliv?

Ekipe, ki so se prijavile na čebelji izziv, bodo hkrati prijavljene tudi na DIGIEDUHACK, mednarodni hackathon, kjer bodo inovativni posamezniki in ekipe iz vsega sveta iskali rešitve s področja digitalnega izobraževanja. Zmagovalna ideja našega hackathona bo šla avtomatično v dodatna ocenjevanja za  izbor enega od treh zmagovalcev DIGIEUHACK-a.

Več podrobnosti o hackathonu, izzivih, nagradah za najboljše rešitve ter še mnogo zanimivega, lahko najdete na spletni strani.

Pridružite se nam, zanimivo bo!