Skoči do osrednje vsebine

Na 54. MOSu predstavljamo napredne e-storitve za državljane in poslovne subjekte

V Celju je danes odprl vrata že 54. Mednarodno obrtni sejem (MOS), na katerem ekipa Ministrstva za javno upravo (MJU) obiskovalcem predstavlja napredne elektronske storitve, ki omogočajo enostavno, hitro poslovanje z državo in to kar od doma. Rdeča nit sejma, ki bo odprt do nedelje, je trajnostna prihodnost s poudarkom na samooskrbi, uradno pa ga je odprl gospodarski minister Matjaž Han, ki je med drugim obiskal tudi razstavni prostor MJU pod geslom »e poslujem z državo«.

Na razstavnem prostoru MJU (Hala L1) lahko udeleženci sejma seznanijo z novostmi portala SPOT in e-storitvami za podjetja in poslovne subjekte, možnostmi, ki jih ponuja portal eUprava ter o tem, kako na Stop Birokraciji oddati pobudo za poenostavitev postopkov.

V okviru stojnice MJU je na voljo tudi prijavna služba, kjer je možno pridobiti mobilno identiteto smsPASS ali digitalno potrdilo SIGEN-CA. 

Obiskovalci imajo priložnost od bližje spoznati tudi vse funkcionalnosti, ki jih omogoča nova osebna izkaznica.

Sejem MOS je največji poslovno sejemski dogodek namenjen vsem generacijam. Sejem, ki krepi sodelovanje, spodbuja inovacije, trajnostni razvoj, sklepa prijateljstva, pa tudi nove posle in partnerstva, je bilo izpostavljeno na uradnem odprtju. »Vsako podjetje, ne glede na velikost, je pomemben generator rasti gospodarstva in s tem prispeva k boljši skupni prihodnosti vseh nas,« je na otvoritvi sejma izpostavil minister Han.

Predstavitev elektronskih storitev za državljane in poslovne subjekte so si danes poleg ministra Hana in nekaterih poslancev ogledali tudi direktorica Agencije RS za javnopravne evidence in storitve (AJPES) Mojca Kunšek, generalni direktor GZS mag. Aleš Cantarutti, načelnik upravne enote Celje Damjan Vrečko in številni drugi gostje.

Ministrica za javno upravo Sanja Ajanović Hovnik in državni sekretar Jure Trbič bosta MOS obiskala v petek, 16. septembra ob 10. uri, saj menita, da so digitalne storitve sestavni del in nujne za razvoj naprednega, kakovostnega in učinkovitega javnega servisa.

Bogat program sejma spremljajo tudi številna vsebinska predavanja in delavnice. Že jutri, 15. septembra 2022 bo v prostorih Celjskega sejma potekalo tudi redno letno usposabljanje za referente in svetovalce sistema SPOT, na katerem bodo udeleženci pridobili najnovejše informacije o storitvah, ki jih ponuja SPOT.  Zbrane bodo nagovorili mag. Dejan Židan, državni sekretar na Ministrstvu za gospodarski razvoj in tehnologijo, Rok Capl, v. d. direktorja SPIRIT Slovenija, Ana Oblak iz Ministrstva za javno upravo, Martina Copot iz Zavoda za zdravstveno zavarovanje ter mnogi drugi strokovnjaki in sogovorniki, ki bodo referentom podali ključne informacije za delo s podjetniki in za podjetja. Podrobnosti o srečanju na portalu SPOT.

Podrobneje o elektronskih storitvah, ki jih predstavljamo na MOSu:

Portal SPOT je osrednji državni portal za poslovne subjekte, ki omogoča izvajanje elektronskih postopkov in nudi informacije o pogojih za poslovanje. Poslovnim subjektom nudi hitro in enostavno poslovanje z državo. Na portalu SPOT lahko ustanovite podjetje, uredite obvezna socialna zavarovanja (M-obrazci), dostopate do e-bolniških listov (eBOL), oddate zahtevek za refundacijo plače, objavite prosto delovno mesto in še mnogo več. Portal je del sistema SPOT Slovenska poslovna točka, ki nudi celovit sistem podpornih in brezplačnih storitev države za podjetja in druge poslovne subjekte.

V letošnjem letu portal SPOT obeta več novosti. Od meseca junija delodajalci lahko hitro in enostavno dostopajo do seznama zaposlenih in potrdila o številu zaposlenih. V mesecu septembru se uvaja sprememba na področju prijave nezgode ali poškodbe pri delu. Od 1. 9. 2022 bodo delodajalci lahko prijavo nezgode ali poškodbe pri delu na IRSD in ZZZS oddali le še prek portala SPOT. Obeta pa se tudi velika sprememba v postopkih oddaje zahtevkov za refundacijo nadomestila plače. S 1. 1. 2023 se uvaja obvezna elektronska oddaja. Seznanite se z novostmi, pridobite informacije in se pravočasno pripravite na novosti. 

eUprava je državni portal, ki uporabniku na enem mestu omogoča vpogled v svoje osebne podatke,  ki jih o njem hranijo različni državni organi, omogoča elektronsko oddajo vlog in prejem odločitev organov. eUprava ponuja več kot 100 različnih elektronskih vlog in storitev na področjih, ki spremljajo vse pomembnejše dogodke v življenju posameznika od rojstva, preko šolanja in zaposlitve, do upokojitve. Med njimi so storitve kot je pridobitev subvencionirane vozovnice za dijake ali študente, pridobitev štipendije, pridobitev vrednotnice za osebno dopolnilno, sprememba začasnega ali stalnega prebivališča, oddaja vloge matere, očeta ali druge osebe za uveljavljanje pravic ob rojstvu otroka, oddaja vloge za otroški dodatek, oddaja vlog za promet s kmetijskimi zemljišči… Na eUpravi lahko državljani pregledujejo svoje osebne podatke, kot so na primer  kazenske točke v prometu, podatki o prometnih prekrških, vozilih, nepremičninah..  Poleg vpogleda v osebne podatke je možen tudi vpogled v nekatere podatke v javnih evidencah. Ne nazadnje pa je na posebnem delu portala eDemokracija, kjer je možnost spremljanje priprave zakonodaje in oddaja pripomb na predpise v javni obravnavi. Portal je prilagojen tudi uporabnikom s posebnimi potrebami, kot so slepi, slabovidni, gluhi, naglušni, dislektiki, …Za uporabo zaprtega dela portala, kjer se dostopa do osebnih podatkov, potrebujemo e-identiteto (kvalificirano digitalno potrdilo ali mobilno identiteto smsPASS)

SI-TRUST oziroma Državni center za storitve zaupanja na Ministrstvu za javno upravo izdaja digitalna potrdila izdajateljev SIGEN-CA, SIGOV-CA, SI-PASS-CA, digitalna potrdila za prijavo in elektronski podpis na osebni izkaznici in časovne žige SI-TSA ter skrbi za storitev SI-PASS. SI-PASS predstavlja ključno vozlišče za prijavo, ki ga uporabljajo različni spletni portali kot so eUprava, Urbana, Nomago, Arriva, Ajpes idr., ki nudijo e-storitve. SI-PASS poleg varne prijave v e-storitev omogoča tudi e-podpis dokumentov. Z uporabo mobilne identitete smsPASS se uporabnik lahko prijavi v različne spletne portale in elektronsko podpisuje dokumente tudi na tablici ali telefonu.  

Portal Stop Birokraciji je namenjen zbiranju ter reševanju pobud državljanov za zmanjšanje administrativnih bremen in odpravo le-teh. Namenjen je vsem podjetnikom in državljanom, ki bodisi v poslovnem procesu ali v vsakdanjem življenju prihajajo v stik z upravnimi postopki in obveznostmi, ki jih morajo izpolnjevati, da zadostijo zahtevam zakonodaje ali tistim, ki opazijo pomanjkljivosti ali ovire v postopkih. Namenjen je tudi pripravljavcem predpisov in drugim zaposlenim v državni upravi, ki se srečujejo z upravnimi postopki in imajo pobude, kako slednje poenostaviti. Pobude, ki so sprejete, se preoblikujejo v konkretne ukrepe in umestijo v Enotno zbirko ukrepov in lahko javnost spremlja napredek realizacije ukrepov po ministrstvih na spletu.