Skoči do osrednje vsebine

Na Direktoratu za informatiko zagotavljamo delovanje državnega komunikacijskega omrežja in podporo vsem uporabnikom v državni upravi ter širše prek enotnega kontaktnega centra. Hkrati izvajamo razvoj oblačnega okvira in uporabnih e-storitev za državo, državljane in gospodarstvo, izdajamo digitalna potrdila, izvajamo enotne informacijske varnostne politike, upravljamo informacijske rešitve in množice podatkov. Državljanom in podjetjem omogočamo učinkovito, zanesljivo in enostavno uporabo e-storitev na državni ravni in enotnem digitalnem trgu.

Organizacijske enote direktorata

Področja in teme

  • Informatika v državni upravi

    Državna uprava potrebuje za svoje delo učinkovito informatiko, ki združuje različna in med seboj povezana področja. Hitro in zanesljivo delovanje zagotavljamo s centralnim informacijsko-komunikacijskim omrežjem, po katerem teče množica podatkov, ki so ustrezno informacijsko varovani. Da je delovanje med organi čim bolj preprosto in elektronsko, smo razvili različne skupne informacijske rešitve oziroma storitve, ki so na voljo tudi državljanom in gospodarstvu.

Storitve

Naziv storitve Institucija
Ministrstvo za digitalno preobrazbo

Projekti

  • Pospešitev digitalne preobrazbe državne uprave in javnega sektorja z namenom dostopa in zagotavljanja uporabniku prijaznih in varnih digitalnih storitev se je v zadnjem času pokazala kot nujna. Izkušnja s pandemijo COVID-19 je še dodatno izpostavila šibkosti in izzive, povezane z digitalizacijo, ter pokazala na nujnost razvoja celovitih digitalnih rešitev brez nujnosti fizičnega kontakta na vseh področjih, tudi v državni upravi. Digitalna državna uprava je predpogoj za agilno odzivanje na spremembe in učinkovito nudenje e-storitev tako prebivalcem kot podjetjem in drugim uporabnikom.

  • S projektom bomo pripravili pogoje za uspešno poenotenje delovnega okolja uporabnikov, zagotovili strojno opremo za uporabnike, ki jih bomo migrirali na novo delovno okolje, vpeljali sistem za nadzor nad stanjem licenc ter vzpostavili bazo znanja za EKC.

  • Projekt je predviden v okviru reforme okrepitve upravljanja digitalne preobrazbe javne uprave –Modernizacija digitalnega okolja javne uprave in predvideva poenotenje standardov na področju poslovno-informacijske arhitekture ter vzpostavitev standardiziranega DevSecOps okolja in standardiziranih tehnoloških platform, ki bodo pomenila enotna izhodišča za razvoj informacijskih
    rešitev.

  • Ukrep Vzpostavitve informacijske infrastrukture nove generacije obsega različna področja IKT. Informacijska infrastruktura se hitro razvija, uporabniki pričakujejo in zahtevajo nove digitalne storitve, informacijska (ne)varnost je prišla na prve strani medijev. Moderni tehnološki trendi veriženja blokov, umetne inteligence, kvantnega računalništva, pametnih hiš, mest in držav so že v uporabi ali pa bodo v naslednjih petih letih primerni za produkcijsko uporabo.

  • Ministrstvo za javno upravo je partner v mednarodnem konzorciju osmih projektnih partnerjev, ki je v Okvirnem programu za raziskave in inovacije Obzorje 2020 uspešno kandidiral s projektom »Programming trustworthy Infrastructure As Code in a sEcuRE framework - PIACERE« (v nadaljevanju: projekt PIACERE).

  • Ministrstvo za javno upravo je partner v slovenskem konzorciju desetih projektnih partnerjev iz Sloveni-je, ki tvorijo mednarodni konzorcij 36 partnerjev. Konzorcij je v Okvirnem programu za raziskave in ino-vacije Obzorje 2020 uspešno kandidiral s projektom »National Competence Centers in the framework of EuroHPC’ — ‘EUROCC’« (v nadaljevanju: projekt EUROCC).

  • Ministrstvo za javno upravo je (v sodelovanju z Univerzo v Ljubljani in podjetjem Medius) del mednarodnega konzorcija 23 partnerjev iz različnih držav. Iz Slovenije sodelujejo še Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport, Univerza v Mariboru in Institut Jožef Stefan. S projektom želimo partnerji vzpostaviti tehnološke sisteme in organizacijske mehanizme za čezmejne elektronske storitve.

  • Bogastvo Informacij!
    Preudarne odločitve na podlagi podatkov? Da, vsekakor!

  • Kako izboljšati delo na upravnih okencih?

  • Opravljanje različnih storitev prek spleta postaja del našega vsakdana, ko urejamo različne formalnosti kot državljani in podjetja, bodisi z javno upravo bodisi z zasebnim sektorjem, pri čemer je zagotovo najbolj razširjeno e-bančništvo. Ob tem pa je ključno, da se ob takem načinu poslovanja počutimo varne, da je varovana naša zasebnost, naša identiteta in naši osebni podatki.

  • Naša elektronska pisarna.
    Krpan bo enotna, tehnološko prenovljena in napredna informacijska rešitev za podporo upravljanju z dokumentarnim gradivom. Kot temeljno evidenco dokumentarnega gradiva jo bodo uporabljali vsi organi državne uprave.

  • Ali ste vedeli, katere evidence in zbirke vodi javni sektor? Kateri podatki so javno dostopni in lahko z njimi ustvarjate nove zgodbe, aplikacije, vizualizacije?

  • Za preprosto izmenjavo podatkov.
    Državljani in podjetja upravičeno pričakujejo, da državne institucije delujejo učinkovito in si izmenjujejo podatke na varen in zanesljiv način.

  • V okviru projekta Enotna poslovna točka razvijamo nove elektronske storitve in gradnike ter pripravljamo vsebine in informacije za potencialne podjetnike, podjetja in druge poslovne subjekte. Na primer portal SPOT (nekdanji e-VEM).

  • eUprava

    V teku

    eUprava = Smer prava
    Ali ste vedeli, da lahko na eUpravi spremenite naslov vašega prebivališča? Ali ste vedeli, da lahko prav tam tudi podaljšate vaše prometno dovoljenje? Ali pa vpogledate v vaše osebne podatke, ki so shranjeni v državnih evidencah. In vse to brez čakanja v vrsti!

  • Interoperabilnostni okvir predstavlja krovni nabor politik, standardov in smernic, ki opisujejo način, za katerega so se sodelujoče organizacije dogovorile, da ga bodo uporabljale za medsebojno elektronsko poslovanje. Z uporabo izdelkov NIO se zmanjšajo upravni stroški, pospešijo ljudem prijazni postopki in ohrani visoka raven varnosti storitev.