
Analiza poročanja RTV Slovenija od 4. 3. do 10. 4. 2022 

 

Datum Medij Oddaja Vsebina Opomba 

4. 4. 2022 MMC/TVS https://www.rtvslo.si/svet/evropa/orban-po-
osvojitvi-cetrtega-mandata-to-je-bila-velika-

zmaga-ki-se-jo-lahko-vidi-tudi-z-lune/618165 
 

Poročanje o volitvah na Madžarskem. Še dan pred 
volitvami objavljen prispevek z naslovom »Na 

Madžarskem se napoveduje tesen boj za zmago 
na volitvah«. 

Na RTV so praktično v vseh 
programih napovedovali tesen izid 

volitev na Madžarskem. Glede na 
končni izid je pod velikim vprašajem 
njihova strokovna ocena. 

Nenavaden je bil tudi izbor 
sogovornikov, ki jih je pred kamere 
dobil njihov posebni poročevalec iz 

Budimpešte, ob čemer je 
napovedoval množični eksodus 
mladih Madžarov, če zmaga Orban. 

Pri tem so dejstva o Madžarski 
precej drugačna od predstavljene 
ekonomske situacije, saj ima 

Madžarska za razliko od drugih 
evropskih držav eno boljših 
demografskih slik. 

4. 4. 2022 MMC https://www.rtvslo.si/slovenija/kpk-jansa-pri-

imenovanju-f rancija-matoza-v-vodstvo-dutb-
ja-krsil-protikorupcijsko-zakonodajo/618188 
 

Prispevek o ugotovitvah protikorupcijske komisije, 

da je premier Janez Janša pri imenovanju Francija 
Matoza za neizvršnega direktorja DUTB-ja ravnal v 
nasprotju z zakonom o integriteti in preprečevanju 

korupcije. 

Na MMC več kot mesec staro 

novico o ugotovitvah KPK, ki jo je 
pred tem objavil portal Siol.net, 
malo za tem pa tudi delo.si, uvrstijo 

na drugo mesto na naslovni strani 
spletne strani MMC. Ko je šlo za 
razkritje policijskega zapisnika, kako 

je podpornik Roberta Goloba 
g. Zoran Janković seksualno 
zlorabljal mlado mamico, so novico 

skrili, v naslovu pa izpostavili 
farmacevtko in ne predatorja: »V 
javnost pricurljal domnevni uradni 

zaznamek iz zadeve farmacevtka« 
(https://www.rtvslo.si/slovenija/v-
javnost-pricurljal-domnevni-uradni-

https://www.rtvslo.si/svet/evropa/orban-po-osvojitvi-cetrtega-mandata-to-je-bila-velika-zmaga-ki-se-jo-lahko-vidi-tudi-z-lune/618165
https://www.rtvslo.si/svet/evropa/orban-po-osvojitvi-cetrtega-mandata-to-je-bila-velika-zmaga-ki-se-jo-lahko-vidi-tudi-z-lune/618165
https://www.rtvslo.si/svet/evropa/orban-po-osvojitvi-cetrtega-mandata-to-je-bila-velika-zmaga-ki-se-jo-lahko-vidi-tudi-z-lune/618165
https://www.rtvslo.si/slovenija/kpk-jansa-pri-imenovanju-francija-matoza-v-vodstvo-dutb-ja-krsil-protikorupcijsko-zakonodajo/618188
https://www.rtvslo.si/slovenija/kpk-jansa-pri-imenovanju-francija-matoza-v-vodstvo-dutb-ja-krsil-protikorupcijsko-zakonodajo/618188
https://www.rtvslo.si/slovenija/kpk-jansa-pri-imenovanju-francija-matoza-v-vodstvo-dutb-ja-krsil-protikorupcijsko-zakonodajo/618188
https://www.rtvslo.si/slovenija/v-javnost-pricurljal-domnevni-uradni-zaznamek-iz-zadeve-farmacevtka/616731
https://www.rtvslo.si/slovenija/v-javnost-pricurljal-domnevni-uradni-zaznamek-iz-zadeve-farmacevtka/616731


Datum Medij Oddaja Vsebina Opomba 

zaznamek-iz-zadeve-

farmacevtka/616731). 
 
Na MMC-ju se jim zdi ob tej zgodbi 
pomembno, da naredijo vsebinski 

naslov glede odločitve KPK, pri 
odzivu predsednika vlade pa se jim 
je v naslovu zdelo najpomembneje, 

da zapišejo, da se je premier odzval 
na Twitterju, ne omenijo pa vsebine 
odziva. 

4. 4. 2022 RTV Slovenija Informativne oddaje Novica dneva, da je podjetje GEN-I pod vodstvom 

Roberta Goloba nakazovalo denar podjetju, ki ga 
je ustanovila novinarka portala Necenzurirano 
Vesna Vuković. 

RTVS cenzurira poročanje portala 

pozareport.si, da je podjetje GEN-I 
pod vodstvom Roberta Goloba 
nakazovalo denar podjetju, ki ga je 

ustanovila novinarka portala 
Necenzurirano.si Vesna Vuković. To 
je še zlasti nenavadno glede na to, 

da RTV poroča celo o zasebnih 
interesih posameznih novinarjev te 
hiše, da je pokrila vsako medijsko 

zgodbo v zvezi s STA, pa naj je bila 
resnična ali izmišljena. Za poročanje 
o tako velikem škandalu in 

nenavadnih transakcijah, ki jih nihče 
ni zanikal, se RTV-ju ni zdelo 
vredno poročati. RTV očitno nima 

izdelanih meril, kdaj posamezne 
medijske zgodbe pridejo v njihov 
program, kdaj pa ne, zato se zdi, da 

so njihove odločitve politično 
ovrednotene na relaciji levo desno. 

4. 4. 2022 RAS Dogodki in odmevi Aktiv novinarjev MMC je vodstvo RTVS pozval, naj 
se odzove na »zavajanje in diskreditiranje, ki ju na 

družbenem omrežju Twitter širi predsednik 
vlade Janez Janša«. 
 

Gre za primer zlorabe javnega 

medija v zasebne politične namene. 

Nesprejemljivo je, da novinarji 

najprej sestavijo neko izjavo za 

https://www.rtvslo.si/slovenija/v-javnost-pricurljal-domnevni-uradni-zaznamek-iz-zadeve-farmacevtka/616731
https://www.rtvslo.si/slovenija/v-javnost-pricurljal-domnevni-uradni-zaznamek-iz-zadeve-farmacevtka/616731


Datum Medij Oddaja Vsebina Opomba 

Vodstvo RTV sicer najostreje obsoja vsakršne 
napade na novinarje. 

javnost, nato pa to izjavo novinarsko 

obdelajo in o njej poročajo. 

Profesionalno bi bilo, da objavijo 

celotno izjavo kot oglasno sporočilo. 

To velja za vse ostale, ki so sicer 

plačniki RTV prispevka, nimajo pa 

možnosti, da bi javni medij 

zlorabljali na tovrsten način. 

6. 4. 2022 MMC https://www.rtvslo.si/slovenija/parlamentarne-
volitve-2022/klepeti/predvolilni-klepet-mojca-
setinc-pasek-gibanje-svoboda/618459 

 

Gostja MMC-jeve spletne klepetalnice v okviru 
predvolilne kampanje za volitve v državni zbor je 
bila kandidatka za poslanko Gibanja Svoboda 

Mojca Šetinc Pašek. 

Javna RTVS promovira kandidaturo 
v javnem zavodu zaposlene 
urednice in novinarke na listi 

stranke Roberta Goloba. Vsak 
novinar, ki neposredno iz RTV-ja 
stopi v strankarske vode, 

spodkopava kredibilnost ne samo 

svojega preteklega dela v tem 
javnem zavodu, ampak kredibilnost 
celotnega javnega zavoda. 

Gledalci/bralci si za to v taki situaciji 
težko predstavljajo, ali gre za 
stališča, ki jih predstavlja politični 

kandidat in hkrati zaposlen na RTV, 
za njegova osebna politična stališča 
ali tudi za stališča tega zavoda. 

MMC-ju pri tem ne pomaga niti to, 
da zamolčijo, kdo v resnici je Mojca 
Šetinc Pašek, in izpostavijo samo, 

da je kandidatka za poslanko. 

6. 4. 2022 TVS Dnevnik Ugotovitve KPK, da je nekdanji direktor Zavoda za 
blagovne rezerve Anton Zakrajšek pri nakupu 
zaščitne opreme kršil zakon o integriteti. Odgovor 

vodje Službe za nadzor pri KPK Katje Mihelič 
Sušnik na vprašanje novinarke Nine Mrzlikar, ali so 
nove ugotovitve slaba novica za ministra 

Počivalška, pri katerem je KPK pred kratkim tudi 

Enostranski prikaz. Na hude 
obtožbe niso poiskali odziva 
ministra Počivalška. 

https://www.rtvslo.si/slovenija/parlamentarne-volitve-2022/klepeti/predvolilni-klepet-mojca-setinc-pasek-gibanje-svoboda/618459
https://www.rtvslo.si/slovenija/parlamentarne-volitve-2022/klepeti/predvolilni-klepet-mojca-setinc-pasek-gibanje-svoboda/618459
https://www.rtvslo.si/slovenija/parlamentarne-volitve-2022/klepeti/predvolilni-klepet-mojca-setinc-pasek-gibanje-svoboda/618459


Datum Medij Oddaja Vsebina Opomba 

ugotovila kršitev integritete pri istem poslu, Mihelič 
Sušnik odgovarja: »Glede na to, da so k določenim 

poslom dajali tudi soglasja, vsekakor to meče tudi 
ne prav dobro luč na ministrstvo.« 

6. 4. 2022 TVS Dnevnik Prispevek o kandidatih za poslance na letošnjih 
parlamentarnih volitvah, pri čemer izpostavijo, da 

je med kandidati tudi kar nekaj znanih obrazov. 
Naštejejo Jonasa Žnidaršiča, Mojco Šetinc Pašek 
in Dejana Zavca. 

Za RTV so očitno znani obrazi samo 
tisti, ki prihajajo ali iz stranke 

Gibanje Svoboda ali stranke SD. 
Kot dodatno merilo, na podlagi 
katerega so določili znane 

kandidate, je še delo na RTV-ju 
oziroma prepoznavnost iz njihovega 
programa. 

6. 4. 2022 RAS Dogodki in odmevi Prispevek o shodu za znanost, v katerem sta 

objavljeni izjavi predsednika koordinacije 
samostojnih raziskovalnih inštitutov Gregorja 
Anderluha ter članice organizacijskega odbora 

shoda za znanost in raziskovalke na ZRC SAZU 
Marine Lukšič Hacin. 

Enostranski prikaz. Na hude 

obtožbe niso poiskali odziva vlade 
oziroma MIZŠ. 

6. 4. 2022 RAS Dogodki in odmevi Novinarka Alenka Terlep: »Za več priklopov 
sončnih elektrarn za samooskrbo bi potrebovali 

več vlaganj v omrežje, višje omrežnine, torej. Toda 
spomnimo, vlada je plačevanje omrežnine kot 
predvolilno bonboniero do volitev ukinila.« 

Novinarka pomoč države 

prebivalcem ob visokih cenah 

energentov primerja s predvolilno 

bonboniero. Očitno se novinarka ni 

pozanimala niti o tem, kakšne 

ukrepe sprejemajo druge evropske 

države, ki morda nimajo volitev v 

tem času. 

7. 4. 2022 RAS Dogodki in odmevi V Inštitutu 8. marec so odgovorili Inšpektoratu za 
notranje zadeve v zvezi s kampanjo Gremo volit. V 
prispevku je objavljena izjava pravne zastopnice 

inštituta 8. marec Nataše Pirc Musar. 

Enostranski prikaz. Na hude 
obtožbe niso poiskali odziva MNZ 
oz. inšpektorata. 

 

8. 4. 2022 RAS Radijski dnevnik Po besedah direktorja družbe Plinovodi Marjana 
Eberlinca bi lahko Slovenija iz Hrvaške na leto 
dobavila 150 milijonov kubičnih metrov 

utekočinjenega zemeljskega plina in ne 300 ali 

Enostranski prikaz. Na hude 
obtožbe niso poiskali odziva MzI oz. 
pristojnega ministra. 



Datum Medij Oddaja Vsebina Opomba 

250, kot je dejal minister za inf rastrukturo Jernej 
Vrtovec. 

8. 4. 2022 RAS Dogodki in odmevi Po besedah direktorja družbe Plinovodi Marjana 

Eberlinca bi lahko Slovenija iz Hrvaške na leto 
dobavila 150 milijonov kubičnih metrov 
utekočinjenega zemeljskega plina in ne 300 ali 

250, kot je dejal minister za inf rastrukturo Jernej 
Vrtovec. 

Enostranski prikaz. Na hude 

obtožbe niso poiskali odziva MzI oz. 
pristojnega ministra. 

8. 4. 2022 MMC https://www.rtvslo.si/slovenija/parlamentarne-
volitve-2022/koliko-zasluzijo-predsedniki-

politicnih-strank-in-nosilci-kandidatnih-
list/618500 
 

Prispevek o dohodkih in premoženju predsednikov 
strank in kandidatnih list. 

 
Podnaslov prispevka: 
»Med vidnejšimi strankami podatkov niso poslali iz 

strank DeSUS, SNS in Gibanje Svoboda«. 

V prispevku izvemo, da so svojo 
dohodninsko napoved poslali skoraj 

vsi predsedniki strank z izjemo 
predsednika stranke Gibanje 
Svoboda Roberta Goloba. Ta del 

zgodbe je skrit povsem na koncu 
prispevka, avtor pa mimogrede 
doda še, kako veliko srce ima 

Golob, saj naj bi celotno nagrado za 
leto 2021 daroval v dobrodelne 
namene. Pri tem se postavlja 

vprašanje, ali so vse predsednike 
strank spraševali o tem, komu bodo 
donirali. 

 
Iz citiranega podnaslova je 
razvidno, da so Gibanje Svoboda 

postavili na zadnje mesto, kot da bi 
ocenjevali to stranko izmed treh 
omenjenih kot najmanj pomembno. 

9. 4. 2022 TVS Dnevnik Prispevek o kampanji posameznih strank na 

družbenih omrežji. V napovedi prispevka v ozadju 
kolaž fotografij iz družabnih omrežij, na večini 
izmed njih pa se pojavlja in je prepoznaven zgolj 

poslanec in koordinator stranke Levica Luka 
Mesec. 

Očitno tisti, ki pripravlja graf ične 

podlage, pozna samo eno stranko in 
enega predsednika stranke, čeprav 
napoved govori o kampanji več 

strank. Gre za neujemanje teksta z 
graf ično podobo, saj sta v graf ični 
podobi večkrat izpostavljena le 

stranka Levica in njen koordinator 
Luka Mesec. 

https://www.rtvslo.si/slovenija/parlamentarne-volitve-2022/koliko-zasluzijo-predsedniki-politicnih-strank-in-nosilci-kandidatnih-list/618500
https://www.rtvslo.si/slovenija/parlamentarne-volitve-2022/koliko-zasluzijo-predsedniki-politicnih-strank-in-nosilci-kandidatnih-list/618500
https://www.rtvslo.si/slovenija/parlamentarne-volitve-2022/koliko-zasluzijo-predsedniki-politicnih-strank-in-nosilci-kandidatnih-list/618500
https://www.rtvslo.si/slovenija/parlamentarne-volitve-2022/koliko-zasluzijo-predsedniki-politicnih-strank-in-nosilci-kandidatnih-list/618500


Datum Medij Oddaja Vsebina Opomba 

10. 4. 2022 Twitter  Zapis nekdanje ministrice za kulturo in zaposlene 
na RTV Majde Širca po oddaji Arena na Twitterju: 

»Tako gnojno, bifejsko, intelektualno podhranjeno, 
žlehnobno, nedoraslo, manipulativno, enoumno in 
propagandno na tvs pa že dolgo ne. Arena: Politika 

in mediji«. 

Gre za skrajno žaljiv tvit nekdanje 
ministrice za kulturo Majde Širca, ki 

je po koncu politične kariere čez noč 
dobila službo kot »neodvisna in 
profesionalna strokovnjakinja« na 

RTV. Zdi se, da tudi Majda Širca 
tako kot njen kolega Marcel 
Štefančič jr. ve, kdo so tisti 

maloštevilni kolegi, ki jih lahko brez 
težav ponižuje in javno zmerja. 

 


