
Analiza poročanja RTV Slovenija od 28. 3. do 3. 4. 2022 

 

Datum Medij Oddaja Vsebina Opomba 

28. 3. 2022 TVS Dnevnik Poročajo, da je vodstvo Radiotelevizije Slovenija 
odločilo, da bo Našo deželo Aleksandre Pivec v 
volilnih soočenjih 2022 obravnavalo kot 
parlamentarno stranko, in sicer na podlagi 
pravnega nasledstva stranke DeSUS, kljub 
drugačnemu mnenju pravne službe 
Radiotelevizije Slovenija. Izjava Ljuba Jasniča, 
predsednika stranke DeSUS, da gre za 
perverzijo. 

Zelo selektivno so povzeli sporočilo vodstva 
RTV Slovenija in pri tem cenzurirali, da so 
po istem postopku leta 2014 priznali Stranko 
Alenke Bratušek, ki je šla stran od Pozitivne 
Slovenije in ustanovila novo stranko, za 
parlamentarno stranko. Alenki Bratušek se je 
priznalo pravno nasledstvo, četudi je 
Pozitivna Slovenija še naprej obstajala. 

28. 3. 2022 TVS Odmevi Poročajo, da je vodstvo Radiotelevizije Slovenija 
odločilo, da bo Našo deželo Aleksandre Pivec v 
volilnih soočenjih obravnavalo kot parlamentarno 
stranko. Tak položaj ji je priznalo kot naslednici 
dela stranke DeSUS. Stranka upokojencev se je 
na to odločitev ostro odzvala. 
Pravi, da Naša dežela ni dedinja stranke DeSUS 
in napoveduje boj z vsemi pravnimi sredstvi. 
Navajajo zapis predsednika Državnega zbora 
Igorja Zorčiča na Twitterju, da gre za zlorabo 
zakona, in da DeSUS nima v parlamentu nobene 
naslednice. 

Manipulativno so povzeli sporočilo vodstva 
RTV Slovenija in pri tem cenzurirali, da so 
po istem postopku leta 2014 priznali Stranko 
Alenke Bratušek, ki je šla stran od Pozitivne 
Slovenije in ustanovila novo stranko, za 
parlamentarno stranko. Alenki Bratušek se je 
priznalo pravno nasledstvo, četudi je 
Pozitivna Slovenija še naprej obstajala. 

29. 3. 2022 RAS Dogodki in odmevi Prispevek o poročilu Amnesty International, kjer 
so ocenili, da je bilo leto 2021 v Sloveniji 
zaznamovano s številnimi napadi na človekove 
pravice.  
Izjava Nataše Posel, direktorice Amnesty 
International Slovenije: »Novinarji so bili tarča 
pogostega nadlegovanja, tudi s strani premierja 
Janeza Janše in drugih visokih politikov, no, 
Slovenija pa je na svetovnem indeksu svobode 
tiska padla iz dvaintridesetega na šestintrideseto 
mesto.« In to se nadaljuje tudi v letošnjem letu, 
opozarjajo v Amnesty International Slovenija, kjer 

Enostranski prikaz, na hude obtožbe niso 
poiskali odziva premierja oz. vlade oz. MNZ. 
V prispevku so zamolčali dejstvo, da je bila 
največja grožnja posameznim novinarjem v 
Sloveniji izrečena s strani Marcela 
Štefančiča, ki je izjavil: »Jebeno več nas je 
kot njih, njih je samo ene par in vemo točno 
kateri so …« 



Datum Medij Oddaja Vsebina Opomba 

še posebej opozarjajo na onemogočanje pravic 
svobodnega izražanja in zbiranja. 

30. 3. 2022 TVS Dnevnik Ob prispevku o vojni v Ukrajini se pojavi napis: 
»Obstreljevanje ruskih mest se nadaljuje« 

Na RTV Slovenija se zelo pogosto dogajajo 

napake, za katere se zdi, da so v prid ruski 

strani. Tako je tudi novinar Edvard Žitnik v 

preteklosti za Ruse, ki napadajo Ukrajino, 

uporabljal izraz, da osvobajajo ozemlja, 

medtem ko je za Ukrajino dejal, da zasedajo 

mesta v okolici glavnega mesta. 

31. 3. 2022 RAS/MMC Umetnost možnega – podkast 
 
https://www.rtvslo.si/slovenija/janso-
na-soocenjih-cakajo-neprijetna-
vprasanja/617693 
 

V podkastu o politiki z Matijo Stepišnikom, 
odgovornim urednikom Večera. Voditelja Aleš 
Kocjan in Tanja Starič. 

Očitno gre za izkoriščanje javnega medija za 
zasebno modrovanje treh enako mislečih. 
Zdi se, kot da bi imeli na RTV prepoved 
vabljenja sogovornikov, ki bi kakorkoli 
drugače razmišljali kot voditelj oziroma 
novinar. 

1. 4. 2022 RAS Druga jutranja kronika Prispevek o prevzemu vodenja skupine GEN, ki 
ga prevzema Blaž Košorok, in očitki s strani 
združenja nadzornikov Slovenije. 

Enostranski prikaz, na hude obtožbe niso 
poiskali odziva ministrstva oz. nekdanjega 
sekretarja. 

1. 4. 2022 RAS Dogodki in odmevi Prispevek o tem, da bo vlada z javnim pozivom 
zbirala predloge za štiri člane petčlanskega sveta 
Agencije za varstvo konkurence. Dva člana 
manjkata že eno leto, eden po odstopu in drugi 
po prenehanju mandata, dvema pa bi mandat 
potekel januarja prihodnje leto. Ministrstvo za 
gospodarstvo želi očitno vsa imenovanja opraviti 
naenkrat, kar vzbuja sum, da bo na vrh varuha 
konkurence priskrbelo sebi naklonjene ljudi. 
Izjava Aleša Kuharja, nekdanjega člana sveta 
AVK. 

Enostranski prikaz, na hude obtožbe niso 
poiskali odziva MGRT. 

1. 4. 2022 TVS Dnevnik Odbor za kulturo je na nujni seji, sklicani na 
zahtevo dela opozicije, razpravljal o aktualnem 
dogajanju v povezavi z RTV Slovenija. 
 

Cenzura pomembnih izjav poslanke Maše 

Kociper, ki zahteva prekinitev Ukomovih 

analiz medijskega poročanja RTV Slovenija, 

saj gre po njenem mnenju v tem primeru za 

obliko najhujšega nacizma. Prav tako so 

cenzurirali izjave varuhinje pravic gledalcev 

https://www.rtvslo.si/slovenija/janso-na-soocenjih-cakajo-neprijetna-vprasanja/617693
https://www.rtvslo.si/slovenija/janso-na-soocenjih-cakajo-neprijetna-vprasanja/617693
https://www.rtvslo.si/slovenija/janso-na-soocenjih-cakajo-neprijetna-vprasanja/617693


Datum Medij Oddaja Vsebina Opomba 

https://www.rtvslo.si/slovenija/del-opozicije-
opozoril-na-politicno-spodkopavanje-avtonomije-
rtv-slovenija-koalicija-ocitke-zavraca/617995 
 

Marice Uršič Zupan, ki je opozorila na 

grožnje večine nad manjšino novinarjev, in 

izjave Igorja Pirkoviča kot največje žrtve 

nasilnih kolegov. 

1. 4. 2022 MMC https://www.rtvslo.si/slovenija/peticijo-
v-podporo-studiu-city-tedniku-in-tarci-
v-dveh-tednih-podpisalo-vec-kot-40-
000-ljudi/617899 
 

Prispevek o peticiji v podporo Studiu City, 
Tedniku in Tarči ter predaji 40 tisoč podpisov 
avtorice Larise Daugul. 

Avtorica pravi, da svoj zasebni profil Twitter 
uporablja za poročanje s posameznih 
dogodkov, pri čemer nista jasni dve stvari. Iz 
tovrstnega poročanja ni razvidno, kdaj gre za 
delo politične aktivistke, kdaj pa za delo 
novinarke. Hkrati tudi ni razumljivo, zakaj v 
službenem času ne poroča prek službenih 
kanalov. 

2. 4. 2022 
 

TVS Utrip Izpostavitev seksizma v oddaji Studio City, ki si 
ga je privoščil voditelj Marcel Štefančič Jr., ko je 

na koncu izkoristil sodelavko, da mu pomaga pri 

oblačenju suknjiča, medtem ko je sam povedal 
zaključne besede. 

Novinarka Rajka V. Pupovac je kot prva na 
RTV Slovenija javno opozorila na seksizem, 
ki si ga je v oddaji Studio City privoščil 
Marcel Štefančič Jr. z nalaganjem dolžnosti 
sodelavki, ki tovrstnih storitev nima 
opredeljenih v pogodbi. Rajka V. Pupovac je 
tovrstni dogodek primerjala z enim od 
bizarnih seksističnih izpadov na Twitterju, 
kar kaže na dejstvo, da se vsaj nekateri na 
RTV Slovenija zavedajo teže ravnanja, ki si 
ga je privoščil Marcel Štefančič Jr. Žal pa v 
tem kontekstu pogrešamo odziv odgovornih 
oseb. 

2. 4. 2022 TVS Dnevnik V soboto je potekal tabor stranke NSi, o čemer v 
TV Dnevniku niso poročali, so pa poročali o 
predstavitvi kandidatov neparlamentarne stranke 
Vesna. 

Ni jasno, kakšen strankarski dogodek mora 
biti, da se urednik odloči, da ga uvrsti v TV 
Dnevnik. 

 

https://www.rtvslo.si/slovenija/del-opozicije-opozoril-na-politicno-spodkopavanje-avtonomije-rtv-slovenija-koalicija-ocitke-zavraca/617995
https://www.rtvslo.si/slovenija/del-opozicije-opozoril-na-politicno-spodkopavanje-avtonomije-rtv-slovenija-koalicija-ocitke-zavraca/617995
https://www.rtvslo.si/slovenija/del-opozicije-opozoril-na-politicno-spodkopavanje-avtonomije-rtv-slovenija-koalicija-ocitke-zavraca/617995
https://www.rtvslo.si/slovenija/peticijo-v-podporo-studiu-city-tedniku-in-tarci-v-dveh-tednih-podpisalo-vec-kot-40-000-ljudi/617899
https://www.rtvslo.si/slovenija/peticijo-v-podporo-studiu-city-tedniku-in-tarci-v-dveh-tednih-podpisalo-vec-kot-40-000-ljudi/617899
https://www.rtvslo.si/slovenija/peticijo-v-podporo-studiu-city-tedniku-in-tarci-v-dveh-tednih-podpisalo-vec-kot-40-000-ljudi/617899
https://www.rtvslo.si/slovenija/peticijo-v-podporo-studiu-city-tedniku-in-tarci-v-dveh-tednih-podpisalo-vec-kot-40-000-ljudi/617899

