
Analiza poročanja RTV Slovenija od 21. 3. do 27. 3. 2022 

 

Datum  Medij Oddaja Vsebina Opomba 

21. 3. 2022 TVS Studio City 
 

https://www.rtvslo.si/kolumne/natasa-
briski/ker-dobro-v-srcu-mislijo/616567 

Kolumna Nataše Briški v oddaji. Gre za grobo kršenje določb Zakona o 
RTV in tipičen primer zlorabe javnega 

medija v zasebne politične namene s 
propagandnimi učinki. 

21. 3. 2022 TVS Studio City Gost v oddaji Mladen Dolar si pred začetkom 
intervjuja vzame besedo, da izrazi svojo 

podporo javni televiziji: »Na začetku želim samo 
dati jasno in glasno svojo podporo javni 
televiziji, javnim medijem, statusu javnosti in 

jasno in glasno povedati svoje neodobravanje, 
zavračanje te politike, ki se zdaj dogaja, 
razgraditve javne sfere, razgraditve javnih 

medijev, ki se dogaja drastično in resnično 
nespodobno. Ob tem bi posebej izrazil podporo 
Studiu City, ki je res televizija, takšna, kot si jo 

želimo.« 

Gre za grobo kršenje določb Zakona o 
RTV in tipičen primer zlorabe javnega 

medija v zasebne politične namene s 
propagandnimi učinki. 

21. 3. 2022 TVS Studio City Voditelj Marcel Štefančič na koncu izkoristi 
sodelavko, da mu pomaga pri oblačenju 
suknjiča, medtem ko voditelj pove zaključne 

besede: »V času, ko obsojamo avtokrata, ki je 
napadel Ukrajino, je treba kar najodločnejše 
obsoditi tudi avtokracijo, ki je napadla 

nacionalko. In ker so to mojo izjavo pred 
14 dnevi izrezali iz prispevka v Dnevniku, jo 
bom ponovil: V času, ko obsojamo avtokrata, ki 

je napadel Ukrajino, je treba kar najodločnejše 
obsoditi tudi avtokracijo, ki je napadla 
nacionalko, to hišo.« 

Gre za tipičen primer seksizma in 
izkoriščanje sodelavke, da voditelju oblači 
suknjič, kar bi lahko naredil tudi sam. 

 
Gre za grobo kršenje določb Zakona o 
RTV in tipičen primer zlorabe javnega 

medija v zasebne politične namene s 
propagandnimi učinki, saj je ob drugi 
priložnosti prav Marcel Štefančič razkril, 

da razume oddajo Studio City kot del 
promocijskih aktivnosti za Roberta 
Goloba.  

22. 3. 2022 RAS Dogodki in odmevi Prispevek o izjavi članov Slovenskega centra 

PEN, v kateri so izrazili ogorčenost nad, kot so 
zapisali, brezsramnim prilaščanjem RTV 
Slovenija, ki ga izvaja zdajšnja vladna koalicija. 

RTV-ju so podporo izrazili tudi novinarji časnika 

Enostranski prikaz. V prispevku zgolj 

izjave PEN-a in urednika Večera na hude 
obtožbe niso poiskali odziva vodstva RTV 
in/ali vlade. Ob tem je presenetljivo tudi 

dejstvo, da RA Slovenija očitno nima 

https://www.rtvslo.si/kolumne/natasa-briski/ker-dobro-v-srcu-mislijo/616567
https://www.rtvslo.si/kolumne/natasa-briski/ker-dobro-v-srcu-mislijo/616567


Datum  Medij Oddaja Vsebina Opomba 

Večer, ki so »kolege na RTV Slovenija, civilno 
družbo in vse, ki želijo imeti javno, ne pa 

državne politične RTV, pozvali k uporu.« 
Izjava Matija Stepišnika, odgovornega urednika 
časnika Večer. 

kriterijev, po katerih povzema izjave 
posameznih organizacij, oz. se zdi, da 

povzema le izjave tistih organizacij, ki 
podpirajo stališča avtorja prispevka oz. 
urednika. Tako je treba opozoriti, da RA 

Slovenija ni pripravil prispevka 
(enostranski prikaz) izjave Združenja 
novinarjev in publicistov z dne 16. marca 

(https://www.znp.si/component/content/art
icle/1-glavne-novice/548-izjava-znp-ob-
napadih-na-novega-odgovornega-

urednika-mmc-igorja-pirkovica), niti nismo 
zabeležili prispevka (enostranski prikaz) 
te izjave z dne 9. marec 

(https://www.znp.si/component/content/art
icle/1-glavne-novice/547-izjava-znp-o-
dogajanju-na-rtvs). 

22. 3. 2022 RAS Program Vala 202 V eter predvajajo posnetke oddaje Studio City. Običajno na podoben način, kot so vrteli 

posnetke iz oddaje Studio City, vrtijo 
oglasne bloke. Razumemo, da interno 
promovirajo posamezno oddajo, žal pa 

nikoli nismo zasledili, da bi na podoben 
način promovirali katero koli oddajo 
Jožeta Možine, niti nismo zasledili, da bi 

na podoben način povzemali njegov 
zadnji Utrip. Ni jasnega kriterija, po 
katerem se določene oddaje na RA 

Slovenija promovirajo, videti pa je, da gre 
predvsem za izbor tistih oddaj, ki v celoti 
pritrjujejo mnenjem in stališčem urednika. 

V tem pogledu delujejo popolnoma enako 
kot prorežimski mediji v Rusiji, kjer 
kakršno koli drugačno mnenje od mnenj 

urednika nima mesta v javnem diskurzu. 

22. 3. 2022 TVS Dnevnik  Televizija je v celoti cenzurirala objavo 
novega dokumenta iz afere ljubljanskega 

https://www.znp.si/component/content/article/1-glavne-novice/548-izjava-znp-ob-napadih-na-novega-odgovornega-urednika-mmc-igorja-pirkovica
https://www.znp.si/component/content/article/1-glavne-novice/548-izjava-znp-ob-napadih-na-novega-odgovornega-urednika-mmc-igorja-pirkovica
https://www.znp.si/component/content/article/1-glavne-novice/548-izjava-znp-ob-napadih-na-novega-odgovornega-urednika-mmc-igorja-pirkovica
https://www.znp.si/component/content/article/1-glavne-novice/548-izjava-znp-ob-napadih-na-novega-odgovornega-urednika-mmc-igorja-pirkovica
https://www.znp.si/component/content/article/1-glavne-novice/547-izjava-znp-o-dogajanju-na-rtvs
https://www.znp.si/component/content/article/1-glavne-novice/547-izjava-znp-o-dogajanju-na-rtvs
https://www.znp.si/component/content/article/1-glavne-novice/547-izjava-znp-o-dogajanju-na-rtvs


Datum  Medij Oddaja Vsebina Opomba 

župana Zorana Jankovića, ki je spolno 
izkoristil mlado mamico in njeno stisko. 

22. 3. 2022 MMC V javnost pricurljal domnevni uradni 

zaznamek iz zadeve farmacevtka 

https://www.rtvslo.si/slovenija/v-javnost-
pricurljal-domnevni-uradni-zaznamek-

iz-zadeve-farmacevtka/616731  

 Ne predstavljamo si, da bi britanski BBC 

na svoji spletni strani že v naslovu prikril 
glavnega akterja spolnih iztirjenosti princa 
Andrewa, izpostavil pa le njegovo žrtev. 

23. 3. 2022 MMC https://www.rtvslo.si/slovenija/javna-
radiotelevizija-je-od-vseh-mi-pa-jo-
bomo-ubranili-tudi-s-svojo-

integriteto/616834 

Prispevek s tribune za javno RTV o tem, da 
novinarji in preostali uslužbenci RTV že več 
mesecev opozarjajo na nevzdržne razmere, 

predvsem na televiziji Slovenija. 
 
 

Enostranski prikaz. V prispevku zgolj 
izjave novinarjev RTV. Na hude obtožbe 
niso poiskali odziva vodstva RTV in/ali 

vlade. 
 
Presenetljivo so cenzurirali celo svoje 

stanovske kolege. Izpostavljamo 
cenzurirane izjave, ki so v javnosti 
doživele največji odmev: 

 
Tatjana Pirc: »Če ne zmagamo, je 
konec javne RTV.« 

 
Marcel Štefančič, jr.: »Jebeno več nas 
je kot njih. Njih je samo ene par. In 

vemo točno, kateri so.« 
 
Helena Milinkovič: »Naš plan gospod 

direktor, pa je ta, da, prevzem RTV.« 
 
Iz izjav Tatjane Pirc se zdi, kot da 

kandidira na volitvah, žal pa javnosti tako 
kot Mojca Šetinc Pašek ni obvestila, kje 
kandidira oz. za koga dela volilno 

kampanjo. 
 
Iz besed Marcela Štefančiča je jasno 

razvidna grožnja posameznikom, ki bi si 
drznili razmišljati kakor koli drugače od 

https://www.rtvslo.si/slovenija/v-javnost-pricurljal-domnevni-uradni-zaznamek-iz-zadeve-farmacevtka/616731
https://www.rtvslo.si/slovenija/v-javnost-pricurljal-domnevni-uradni-zaznamek-iz-zadeve-farmacevtka/616731
https://www.rtvslo.si/slovenija/v-javnost-pricurljal-domnevni-uradni-zaznamek-iz-zadeve-farmacevtka/616731
https://www.rtvslo.si/slovenija/javna-radiotelevizija-je-od-vseh-mi-pa-jo-bomo-ubranili-tudi-s-svojo-integriteto/616834
https://www.rtvslo.si/slovenija/javna-radiotelevizija-je-od-vseh-mi-pa-jo-bomo-ubranili-tudi-s-svojo-integriteto/616834
https://www.rtvslo.si/slovenija/javna-radiotelevizija-je-od-vseh-mi-pa-jo-bomo-ubranili-tudi-s-svojo-integriteto/616834
https://www.rtvslo.si/slovenija/javna-radiotelevizija-je-od-vseh-mi-pa-jo-bomo-ubranili-tudi-s-svojo-integriteto/616834


Datum  Medij Oddaja Vsebina Opomba 

njega. Ker gre za javno izrečene grozljive 
besede, bi bil v tem kontekstu zanimiv 

odziv varuha za človekove pravice Petra 
Svetine. 
 

Izjava Helene Milinkovič kaže popolno 
nespoštovanje vladavine prava in 
demokratičnih načel. Javna televizija ni v 

zasebni lasti, da bi jo lahko katera koli 
novinarka ali novinar prevzel(a). 

24. 3. 2022 RAS Druga jutranja kronika Prispevek s tribune za javno RTV o tem, da 
novinarji in preostali uslužbenci RTV že več 

mesecev opozarjajo na nevzdržne razmere, 
predvsem na televiziji Slovenija.  

Enostranski prikaz. V prispevku zgolj 
izjave novinarjev RTV. Na hude obtožbe 

niso poiskali odziva vodstva RTV in/ali 
vlade. 
 

Presenetljivo so cenzurirali celo svoje 
stanovske kolege. Izpostavljamo 
cenzurirane izjave, ki so v javnosti 

doživele največji odmev: 
 
Tatjana Pirc: »Če ne zmagamo, je 

konec javne RTV.« 
 
Marcel Štefančič, jr.: »Jebeno več nas 

je kot njih. Njih je samo ene par. In 
vemo točno, kateri so.« 
 

Helena Milinkovič: »Naš plan gospod 
direktor, pa je ta, da, prevzem RTV.« 

24. 3. 2022 TVS Dnevnik  V celoti cenzurirana tribuna za javno RTV. 
O tribuni se je prvič poročalo šele v 

soboto, 26. marca, v oddaji Utrip. RTV se 
torej ne more izgovarjati, da niso imeli 
posnetkov. 

25. 3. 2022 TVS Dnevnik Prispevek o priporu, ki ga je sodišče odredilo 

zoper novinarja Bojana Požarja. 

V preteklosti je TV Slovenija velikokrat 

poročala o kakršnih koli primerih z 
novinarji. O STA so večkrat poročali že na 



Datum  Medij Oddaja Vsebina Opomba 

začetku Dnevnika, temu posvečali cele 
oddaje, čeprav novinarji sami po sebi niso 

bili v ničemer ogroženi, saj je šlo za 
vprašanje f inančne transparentnosti 
poslovanja nekdanjega direktorja STA in 

goljufanja pri izvrševanju javne službe. V 
primeru Bojana Požarja, ki mu je bil 
odrejen pripor, pa je nacionalna televizija 

zmogla na dan dogodka pripraviti le 
kratko vest, s tem pa sporočila, da pri njih 
ne gre za vprašanje novinarstva in 

svobode medijev, ampak za dilemo, ali se 
delovanje posameznega novinarja ujema 
z idejami in stališči novinarjev na RTV-ju 

ali ne. Če posamezni novinar zagovarja 
enaka stališča kot večina novinarjev, ki jih 
izpostavlja Marcel Štefančič, potem se o 

tem poroča, sicer pa poskuša prikriti. 

27. 3. 2022 TVS  Novinarka Helena Milinkovič v zapisu na 
Twitterju lažnivo obtoži direktorja Ukoma, da je 
bežal pred kamero in mikrofonom, ni pa – kot bi 

bilo to v profesionalnem novinarstvu normalno – 
tega posnetka objavila (če bi se to seveda 
zgodilo). 

Če bi RTV upoštevala standarde, ki 
veljajo za BBC, bi novinarji pazili tudi na 
to, da se na Twitterju ne pojavljajo kot troli 

z lažnivimi ali žaljivimi zapisi. Kot je 
razvidno iz celotne niti na Twitterju, se je 
novinarka dobesedno zlagala. Tovrstni 

nastopi posameznih novinarjev, kot jih 
izvajata Helena Milinkovič ali Boris Vasev, 
ne škodujejo le ugledu in kredibilnosti 

RTV ter posledično zaupanju javnosti v to 
ustanovo, ampak pomenijo tudi 
uničevanje novinarstva kot profesionalne 

dejavnosti. 

27. 3. 2022 TVS Dnevnik Edvard Žitnik je komentiral dogajanje na 
bojiščih v Ukrajini, ob tem pa povedal: »Kot smo 
slišali ruske generale včeraj, morda prihaja do 

prve korekcije ruske strategije. Zdaj naj ne bi šlo 
več za osvoboditev celotne Ukrajine izpod 

Novinar znova ponavlja prorusko 
propagando, češ da gre za fašistično 
vlado. Kot je povedal v nastopu, ni 

popolnoma jasno razvidno, ali je to 
njegovo stališče ali ponavlja stališče 
Putina. Ob tem naj opozorimo, da je prav 



Datum  Medij Oddaja Vsebina Opomba 

kijevskega fašističnega režima, ampak le še za 
osvoboditev Donbasa.« 

komentator Edvard Žitnik prvi dan vojne 
napovedal padec Kijeva v nekaj urah, ob 

čemer je izrazil posebno opozorilo, da se 
tega še ne smemo veseliti pred večerom. 
S tem je pokazal svoje popolno 

nepoznavanje situacije in le sledenje 
putinovski propagandi. Vprašanje je, kako 
si RTV predstavlja, da človeka s tako 

slabim poznavanjem znova postavi pred 
kamere, da bi komentiral to isto situacijo. 

 

 


