
Analiza poročanja RTV Slovenija od 7. 2. do 13. 2. 2022 
 

Datum Medij Oddaja Vsebina Opomba 

7. 2. 2022 RTV Slovenija Informativne 
oddaje 

Pobuda za oceno ustavnosti programa politične 

stranke Levica ter delovanja političnih strank Levica in 

socialni demokrati SD. Ustavno sodišče je sporočilo, 

da primer obravnavajo »absolutno prednostno«. 

RTV se je odločila, da bo cenzurirala odločitve 
Ustavnega sodišča, ki zadevajo stranki SD in Levica. 
 
O postopku je poročal tudi POP TV. 

8. 2. 2022 TVS Dnevnik Prispevek o samozaposlenih v kulturi, ki ga je 

pripravila Špela Kožar. Med drugim je v prispevku 

izpostavila, da je »skoraj polovica samozaposlenih v 

kulturi med pandemijo ostala brez državne pomoči« in 

da imajo samozaposleni v kulturi ves čas občutek 

drugorazrednosti. 

Enostransko poročanje z evidentno neresničnimi 

dejstvi. Na hude obtožbe novinarka ni pridobila 

odziva, prav tako v nadaljevanju ni bil objavljen prikaz 

nasprotnih dejstev, ki ga je na spletni strani objavilo 

ministrstvo za kulturo. To je kršitev novinarskih 

standardov, saj je medijska hiša dolžna objaviti 

resnična dejstva, če se izkaže, da prvotni prispevek 

vsebuje lažnive navedbe. 

Odziv ministrstva za kulturo: 

https://www.gov.si/novice/2022-02-09-izjava-

ministrstva-za-kulturo-glede-prispevka-o-

samozaposlenih-v-kulturi-v-dnevnikovem-izboru/ 

9.2. 2022 RAS Dogodki in odmevi Opozorila Fiskalnega sveta o poslabšanju položaja 

javnih financ zaradi vladnih ukrepov. 

Enostransko poročanje. Na hude obtožbe novinar ni 

poiskal odziva vlade/MF. 

9.2. 2022 RAS Dogodki in odmevi Prispevek o sojenju PV Janši zaradi razžalitve 

novinark. Novinarke in njihov zagovornik očitajo 

namerno zavlačevanje, da bi postopek zastaral.  

Enostransko poročanje. Na hude obtožbe niso 
pridobili odziva PV Janše oziroma njegovega 
zagovornika Matoza. Prav tako se novinarju prispevka 
ne zdi problematično, da sodišče ne upošteva načela 
izbire neodvisnega porotnika. 

9. 2. 2022 TVS Dnevnik Prispevek o tem, ali bo država uveljavila predkupno 

pravico za delež v Savi. Za nakup se zanimajo tudi 

domači vlagatelji, sindikati pa zahtevajo, da uveljavi 

predkupno pravico, sicer se bodo za prihodnost 

zaposlenih zavzeli tako, kot so se pred leti za Luko 

V prispevku novinarka ne opozori na to, da so trditve 
sindikalista, ki razlaga, da ne bodo dopustili, da Sava 
hoteli pridejo v last tujega sklada, nesmiselne, saj so 
hoteli že šest let v lasti tujega sklada. Prav tako je v 
prispevku zamolčano pomembno dejstvo, da je hotele 

https://www.gov.si/novice/2022-02-09-izjava-ministrstva-za-kulturo-glede-prispevka-o-samozaposlenih-v-kulturi-v-dnevnikovem-izboru/
https://www.gov.si/novice/2022-02-09-izjava-ministrstva-za-kulturo-glede-prispevka-o-samozaposlenih-v-kulturi-v-dnevnikovem-izboru/
https://www.gov.si/novice/2022-02-09-izjava-ministrstva-za-kulturo-glede-prispevka-o-samozaposlenih-v-kulturi-v-dnevnikovem-izboru/


Datum Medij Oddaja Vsebina Opomba 

Koper. Izjava Boruta Jamnika, Modra zavarovalnica, 

in Damjana Volfa, Obalna sindikalna organizacija 

KS 90. 

prodajala vlada Mira Cerarja, in sicer skladu 
sumljivega slovesa, povezanemu s slovensko levico.  

10. 2. 2022 RTV Slovenija Informativne 
oddaje 

Sojenje Martinu Odlazku, ki mu tožilstvo (skupaj s še 

dvema soobtoženima) očita zlorabo položaja pri 

opravljanju gospodarske dejavnosti. 

RTV Slovenija namensko cenzurira sodni proces 
zoper enega največjih medijskih tajkunov v Sloveniji. 

10. 2. 2022 MMC  Prispevek o tiskovni konferenci, na kateri sta direktor 

STA Igor Kadunc in odgovorni urednik Aljoša Rehar 

spregovorila o tem, kaj se jima po podpisu pogodbe z 

Ukomom prejšnji teden še vedno zdi sporno. Zapis 

izjave Kadunca in Reharja. 

https://www.rtvslo.si/slovenija/problematicnost-nacina-

financiranja-sta-ja-kako-si-ukom-predstavlja-

povprecno-novico/611914  

Enostranski prikaz, niso poiskali odziva Ukoma. Za 
razliko od MMC-ja je svoje delo korektno opravila 
novinarka RA Slovenija Lucija Dimnik Rikić, ki je 
pridobila tudi odziv direktorja Ukoma. 

10. 2. 2022 TVS Dnevnik Prispevek o tiskovni konferenci, na kateri sta direktor 

STA Igor Kadunc in odgovorni urednik Aljoša Rehar 

spregovorila o tem, kaj se jima po podpisu pogodbe z 

Ukomom prejšnji teden še vedno zdi sporno. Izjava 

Kadunca. 

Enostranski prikaz, niso poiskali odziva Ukoma. Za 
razliko od Dnevnika je svoje delo korektno opravila 
novinarka RA Slovenija Lucija Dimnik Rikić, ki je 
pridobila tudi odziv direktorja Ukoma. 

10. 2. 2022 TVS Tarča Oddaja na temo, kaj bo odločilo prihajajoče 

parlamentarne volitve. Gostje v studiu: Aleš Hojs 

(SDS), Robert Golob (Gibanje Svoboda), Zdravko 

Počivalšek (Konkretno) in Marjan Šarec (LMŠ). 

Nejasen kriterij, po katerem so povabili goste v studio 
(povabljen je bil Golob, čigar stranka ni 
parlamentarna). Po drugi strani v studio niso povabili 
Tanje Fajon, ki bi jo glede na javnomnenjske ankete 
morali povabiti, poleg tega tudi vodi tradicionalno in 
najstarejšo stranko v slovenskem parlamentu. S 
tovrstnim izborom snovalci oddaje jasno kažejo, da 
želijo dejavno sodelovati v volilni kampanji in očitno 
izločati predsednike nekaterih strank. Prav tako se 
zdi, da dajejo prednost moškim predsednikom strank, 
saj sta bili obe predsednici parlamentarnih strank 
izločeni (Tanja Fajon in Alenka Bratušek). To je 
nedopustna diskriminacija na podlagi spola. 

https://www.rtvslo.si/slovenija/problematicnost-nacina-financiranja-sta-ja-kako-si-ukom-predstavlja-povprecno-novico/611914
https://www.rtvslo.si/slovenija/problematicnost-nacina-financiranja-sta-ja-kako-si-ukom-predstavlja-povprecno-novico/611914
https://www.rtvslo.si/slovenija/problematicnost-nacina-financiranja-sta-ja-kako-si-ukom-predstavlja-povprecno-novico/611914


Datum Medij Oddaja Vsebina Opomba 

 
V studiu se je pojavilo tudi vprašanje, ali je imel Golob 
45 tisoč evrov plače ali 7 tisoč. Klub očitnemu 
konfliktu dveh akterjev voditeljice ni zanimala resnična 
plača Goloba, ampak je preprosto pritrdila Golobu, 
češ da ima s seboj plačilno listo. To je namensko 
zavajanje in laž tudi voditeljice Erike Žnidaršič, saj so 
podatki o Golobovih prihodkih za leto 2020 javno 
dostopni. Nerazumno se zato zdi, da RTV zagovarja 
stališče, da se načeloma o prihodkih Goloba ne 
razpravlja, če pa se to že izpostavlja, je njihovo 
stališče, da je treba v zvezi s tem pred javnostjo lagati 
oziroma manipulirati. 

11. 2. 2022 RAS Dogodki in odmevi Poročali so o zaslišanju Tatjane Bobnar pred 

preiskovalno komisijo DZ in njenih obtožbah o 

šikaniranju na račun Antona Olaja. 

Enostranski prikaz, niso poiskali odziva Antona Olaja 

na hude obtožbe. 

11. 2. 2022 MMC  Poročali so o zaslišanju Tatjane Bobnar pred 

preiskovalno komisijo DZ in njenih obtožbah o 

šikaniranju na račun Antona Olaja. 

https://www.rtvslo.si/slovenija/komisija-dz-ja-ki-

preiskuje-politizacijo-policije-napovedala-ovadbi-

antona-olaja-in-zana-mahnica/612022  

Enostranski prikaz, niso poiskali odziva Antona Olaja 

na hude obtožbe. 

11. 2. 2022 TVS Odmevi Poročali so o zaslišanju Tatjane Bobnar pred 

preiskovalno komisijo DZ in njenih obtožbah o 

šikaniranju na račun Antona Olaja. 

Enostranski prikaz, niso poiskali odziva Antona Olaja 

na hude obtožbe. 

11. 2. 2022 MMC  Zapis novinarja MMC-ja Borisa Vaseva na Twitterju: 

»Po @AlojzKovsca še en predstavnik PovezimoSlo v 

promocijskem intervjuju pred volitvami. In to drugič v 

isti oddaji v manj kot dveh letih. Ne pozabimo, Možina 

je namesto sankcij za svoje manipulacije prejel 

uredniško pozicijo v oddaji Intervju. Parodija od 

Novinar RTV Boris Vasev javno objavlja skrajno 

zavržene in sovražne tvite, celo proti svojim 

stanovskim kolegom, s čimer škoduje ugledu RTV, 

predvsem pa verodostojnosti in neodvisnosti tega 

medija, saj v njegovih objavah ne gre za novinarske 

vsebine, ampak za tipični primer sovražnega govora. 

Ker se RTV zgleduje po BBC-ju, v katerem tovrstno 

ravnanje iz razumljivih razlogov ni dopustno, se 

https://www.rtvslo.si/slovenija/komisija-dz-ja-ki-preiskuje-politizacijo-policije-napovedala-ovadbi-antona-olaja-in-zana-mahnica/612022
https://www.rtvslo.si/slovenija/komisija-dz-ja-ki-preiskuje-politizacijo-policije-napovedala-ovadbi-antona-olaja-in-zana-mahnica/612022
https://www.rtvslo.si/slovenija/komisija-dz-ja-ki-preiskuje-politizacijo-policije-napovedala-ovadbi-antona-olaja-in-zana-mahnica/612022


Datum Medij Oddaja Vsebina Opomba 

medija.« Kot odziv na intervju z dr. Ernestom 

Petričem. 

postavlja vprašanje, zakaj se taki nastopi dopuščajo v 

škodo javnega zavoda, ki ga vsi plačujemo. Prav tako 

gre pri njegovih javnih objavah za mobing sodelavcev, 

s katerimi se Vasev ne strinja, vprašanje pa je, zakaj 

niti vodstvo niti inšpektorji za delo v tovrstnih primerih 

očitnega šikaniranja ne ukrepajo. 

12. 2. 2022 RAS Dogodki in odmevi Opozorila fiskalnega sveta o rasti javnega dolga. Na enostranske obtožbe manjka pojasnilo MF. 

 


