
Analiza poročanja RTV Slovenija od 24. 1. do 30. 1. 2022 
 

Datum   Medij Oddaja Vsebina Opomba 

24. 1. 2022 TVS Studio City Prispevek o izjavah predsednika vlade glede 
Tajvana. Premierjeva zunanjepolitična samovoljnost, 
kot se izrazi novinar, je razburila tudi opozicijo. 
Novinar meni, da izzivanje Kitajske sovpada s 
krepitvijo čezatlantskega sodelovanja, v ozadju pa 
naj bi bilo, kot se izrazi novinar, Janševo neprimerno 
tvitanje, ko je čestital poraženemu kandidatu 
Trumpu. Janša naj bi se z izjavami o Tajvanu skušal 
Bidnovi vladi odkupiti. Pričakovati je daljnosežne 
negativne posledice v slovenskem gospodarstvu, 
najbrž pa se bo zaostritev odnosov s Pekingom 
prelila še kam. Tudi napoved kandidature Slovenije 
za nestalno članico VS ZN je razumeti kot servilnost 
do ZDA. Novinar še meni, da slovenska zunanja 
diplomacija bolj deluje v korist ZDA kot EU. 
Slovenija si lahko poleg jeze Kitajske nakoplje tudi 
jezo Rusije. 
V prispevku izjava nekdanjega dopisnika RTVS s 
Kitajskega Uroša Lipuščka in upokojenega 
diplomata in nekdanjega veleposlanika v ZDA 
Romana Kirna. 

Enostranski prikaz in hude obtožbe na račun 
predsednika vlade in slovenske zunanje politike. Zdi 
se, da ima novinar prepoved vključevati v prispevek 
sogovornike, ki bi drugače mislili od njega. Na drugih 
televizijah smo spremljali pogovore z drugimi 
diplomati, ki so diametralno drugače razlagali 
celotno dogajanje. 

24. 1. 2022 TVS Studio City O prihodnosti slovenskega turizma. Govorice o tem, 

da se družba Sava prodaja, nekdanjega direktorja 

Grand hotela Union Bogdana Lipovška, ki je bil gost 

v oddaji, niso presenetile. Da naj bi bil v igri 

madžarski kupec, pa je po njegovem mnenju 

posledica tega, da je Orban Janši izdal račun za 

stvari, ki so bile financirane v Slovenijo iz 

Madžarske. 

Enostranski prikaz, očitno ima urednik prepoved 
vabljenja v oddajo gostov, ki bi drugače mislili od 
njega. Prav tako ima očitno prepoved vabljenja 
gostov, ki bi gospodarsko tematiko komentirali s 
strokovnega vidika. Zamolčijo dejstvo, da so hotele 
prodale že prejšnje vlade tujemu skladu York, pri 
čemer, kot kaže, v preteklosti niso razmišljali, kaj to 
pomeni za slovenski turizem. V oddaji očitno 
namensko zamolčijo, da hotelov tokrat ne more 
prodati zdajšnja vlada, če so jih že pretekle vlade. 



Datum   Medij Oddaja Vsebina Opomba 

26. 1. 2022 TVS Dnevnik Prispevek o izobrazbi vrhovnega sodnika Branka 

Masleše 

Novinarka pravi, da je stopil pred kamere – iz 
prispevka pa je jasno, da je pred sodnikom samo 
ena kamera, in sicer od RTV. Novinarka obtožuje 
druge medije, da so obtoževali Maslešo, da nima 
ustrezne izobrazbe. Ob teh obtožbah pa ne poišče 
odziva obtoženih medijev. Novinarka zamolči 
pomembno dejstvo, da se je diploma Masleše kar 
trikrat spreminjala, prav tako zamolči vprašanja 
glede pravosodnega izpita. Bolj kot za novinarski 
prispevek, se zdi, gre v tem primeru za plačani 
oglasni prispevek s strani Branka Masleše. 

27. 1. 2022 TVS Dnevnik Generalni državni tožilec Drago Šketa je z evropsko 

glavno tožilko Lauro Kövesi razpravljal o predlaganih 

spremembah kazenskega zakonika v Sloveniji. 

V prispevku, v katerem je bila izjava tožilca Škete, je 
TV zamolčala, da je Šket zavajal in očitno lagal v 
tujini, saj je podaljšanje zastaralnih rokov predlagala 
SNS, koalicija pa je proti. Prav tako na to temo niso 
objavili odziva vlade ali kogar koli obtoženega, 
predsednik vlade je namreč podal pojasnilo na 
Twitterju. V primerjavi s poročanjem o obisku Škete 
v Luksemburgu pa RTV ni poročala o spornem 
obisku generalnega državnega tožilca v Moskvi. 

27. 1. 2022 RAS Zrcalo dneva Generalni državni tožilec Drago Šketa je z evropsko 

glavno tožilko Lauro Kövesi razpravljal o predlaganih 

spremembah kazenskega zakonika v Sloveniji. 

V prispevku, v katerem je bila izjava tožilca Škete, je 
zamolčano, da je Šket zavajal in očitno lagal v tujini, 
saj je podaljšanje zastaralnih rokov predlagala SNS, 
koalicija pa je proti. Prav tako na to temo niso 
objavili odziva vlade ali kogar koli obtoženega, 
predsednik vlade je namreč podal pojasnilo na 
Twitterju. V primerjavi s poročanjem o obisku Škete 
v Luksemburgu pa RTV ni poročala o spornem 
obisku generalnega državnega tožilca v Moskvi. 

27. 1. 2022 TVS Tarča Ozadja merjenja javnega mnenja in priljubljenosti 

novih obrazov 

V Tarči grafično prikazujejo podatke o meritvah 

posameznih agencij za stranko SDS. Pri agenciji 

Parsifal sicer opozorijo, da gre samo za glasove 

opredeljenih. Ne glede na to gre za očitno zavajanje, 

saj bi morali v isti preglednici objaviti rezultate na 

podlagi enakih meril, še posebej ker je sogovornik v 



Datum   Medij Oddaja Vsebina Opomba 

oddaji opozoril, da so imeli podatke tudi za to 

agencijo. 

29. 1. 2022 TVS Utrip Novinarka navede, da je bil Robert Golob odstavljen 

iz GEN-I-ja. 

Lažno poročanje o tem, da je bil Robert Golob 

odstavljen. Mandat mu je namreč potekel. 

 


