
Analiza poročanja RTV Slovenija  
od 10. 1. do 16. 1. 2022 

  

Datum   Medij Oddaja Vsebina Opomba 

10. 1. 2022 TVS Studio city Kdo vodi vojno proti medijem in kdo so kolateralne 
žrtve? Novinarka Špela Kožar za sogovornike izbere 
Janka Lorencija, Borisa Vezjaka in prof. Marka 
Milosavljevića, ki med drugim ocenjuje medijske 
analize UKOM-a. 

Izrazito enostranski prikaz. Kar dva sogovornika sta 
redna kolumnista Mladine in zdi se, da ima 
novinarka očitno prepoved iskanja sogovornikov, ki 
imajo morda drugačne poglede od njenih in niso 
sodelavci Mladine. Tretji sogovornik, profesor 
Milosavljević, ki je znan po svojih neresničnih 
medijskih izjavah v Bruslju, žaljivo govori o ljudeh, ki 
delajo medijske analize na UKOM, češ da nimajo 
pojma, hkrati pa ne zanika niti ene navedbe iz 
analiz. Kljub žaljivim obtožbam se novinarki ne zdi 
vredno, da bi poiskala odziv. Novinarka med drugim 
prikrito med vsemi mediji oglašuje portal 
Necenzurirano.si. 

10. 1. 2022 TVS Dnevnik Parlamentarna komisija pod vodstvom Rudija 
Medveda (LMŠ) zahteva odstop ministra Hojsa. V 
prispevku izjava Medveda. 

Enostranski prikaz, na hude obtožbe niso poiskali 
odziva ministra. 

12. 1. 2022 RAS Druga jutranja 
kronika 

So izredne uskladitve pokojnin predvsem predvolilni 
bombončki? Kot je poročala Urška Valjavec, je v 
preteklosti to volilno bazo nagovarjal predvsem 
DeSUS, v zadnjih letih pa jo nagovarjajo skoraj vse 
politične stranke. Glasove na volitvah bodo nabirali 
tudi številni prestopniki iz DeSUSa, v katerem so 
obljubljali najmanj 1000 evrov pokojnine, je za radio 
povedala novinarka Večera Tanja Fajnik Milakovič. 
"Gre zgolj za večkrat slišane predvolilne floskule, ki 
bi jih morali upokojenci preslišati," je prepričana 
Fajnik Milankovič. Revščina med starejšimi se kljub 
različnim dodatkom ne zmanjšuje. "Na žalost se 
število prejemnikov nizkih pokojnin ne zmanjšuje. 
Dobivajo jih tudi novi upokojenci. Vzrok za to so 
prenizke plače, je prepričana urednica revije 
Vzajemnost Jožica Dorniž. 

Enostranski prikaz, na hude obtožbe niso poiskali 
odziva nasprotne strani niti na ministrstvu za finance 
niti na ministrstvu za delo, družino in socialne 
zadeve. Zamolčali so pomembno dejstvo, da je 1000 
evrov pokojnine obljubljal nekdanji predsednik 
DeSUSa Karl Erjavec.  

12. 1. 2022 TVS Odmevi Sindikat novinarjev in aktiv novinarjev 
informativnega programa TV Slovenija 

V prispevku so zamolčali pomembno dejstvo, da so 
bile podobne seje programskega sveta oziroma 
komisij tudi v primeru intervjuja Igorja Pirkoviča s 



protestirata zaradi sklica jutrišnje izredne seje 
komisije programskega sveta RTV za 
informativne programe o zadnji oddaji Tarča, 
namenjeni dosjeju Kangler. Gre za »poskus posega 
v novinarsko in uredniško avtonomijo ter politični 
pritisk na uredništvo Tarče«, opozarjata sindikat in 
aktiv. Protest je podprl tudi aktiv novinarjev Radia 
Slovenija. 

Thompsonom, pri čemer ne aktiv novinarjev ne 
sindikat novinarjev tedaj nista protestirala. Niti nista 
protestirala proti odstavitvi urednika in zamenjavi 
odgovorne urednice. Ob sicer znanem dejstvu, da je 
bil urednik tedaj dolžan narediti intervju s 
Thompsonom, ki je bil pred tem deležen hudih 
obtožb. Iz prispevka ni torej jasno stališče niti aktiva 
niti sindikata, po katerih merilih se sme sklicati seje 
programskega sveta oziroma komisij, če gre za 
vprašanje spornih vsebin, oziroma kdaj se ne sme 
sklicati tovrstnih sej. In kdaj bodo seje podprli, kdaj 
pa nasprotovali. Prav tako v prispevku zamolčijo 
pomembno dejstvo, da nekdanji urednik Pirkovič 
tedaj ni smel prisostvovati seji in mu niso dali 
besede. Povsem drugače se zdi situacija sedaj, ko 
sta bila na sejo komisije vabljena tako urednik kot 
voditeljica Tarče.  

12. 1. 2022 RAS Glasovi svetov Oddaja Pravica do abortusa. Gostji sta soavtorici 
monografije Pravica do abortusa Tanja Rener in 
Metka Mencin ter ginekologinja Mateja Kožuh 
Novak. 

Izrazito enostranski prikaz izjemno pereče tematike. 
Ker ne gre za propagandno oddajo oz. plačano 
oddajo, so očitno namensko iz pogovora izključili 
katerega koli vidnega predstavnika Gibanja za 
življenja kot najbolj znane organizacije v Sloveniji, ki 
brani življenja tudi nerojenih otrok.  

13. 1. 2022 RAS Radijski dnevnik Prispevek s tribune Roberta Goloba »V kakšni 
državi želimo živeti?« V prispevku o sami tribuni tudi 
izjava antropologinje Vesne Vuk Godina, da je 
socialna država tista država, ki omeji logiko profita. 
Na tribuni so govorili tudi o Golobovi plači. 

Novinarka očitno namensko zamolči zelo 
pomembno dejstvo za razumevanje celotnega 
pogovora, da je Golobova plača 40 tisoč evrov na 
mesec, poleg tega pa pričakuje tudi letno nagrado v 
višini približno milijon evrov iz državnega podjetja, 
kar je v popolnem nasprotju z zakonodajo. Za razliko 
od RTV Slovenija o konkretnih številkah poroča POP 
TV. V preteklosti RTV ni imela težave objaviti 
konkretne številke plače posameznika (primer 
Arhar). Niso jasna merila, kdaj se na RTV odločijo za 
objavo višine plače posameznika in kdaj jo prikrijejo. 

13. 1. 2022 TVS Dnevnik Prispevek s tribune Roberta Goloba »V kakšni 
državi želimo živeti?« 

Novinarka očitno namensko zamolči zelo 
pomembno dejstvo za razumevanje celotnega 
pogovora, da je Golobova plača 40 tisoč evrov na 
mesec, poleg tega pa pričakuje tudi letno nagrado v 
višini približno milijon evrov iz državnega podjetja, 



kar je v popolnem nasprotju z zakonodajo. Za razliko 
od RTV Slovenija o konkretnih številkah poroča POP 
TV. V preteklosti RTV ni imela težave objaviti 
konkretne številke plače posameznika (primer 
Arhar). Niso jasna merila, kdaj se na RTV odločijo za 
objavo višine plače posameznika in kdaj jo 
prikrijejo.. 

14. 1. 2022 RAS Druga jutranja 
kronika 

Prispevek s tribune Roberta Goloba »V kakšni 
državi želimo živeti?« 

Novinarka očitno namensko zamolči zelo 
pomembno dejstvo za razumevanje celotnega 
pogovora, da je Golobova plača 40 tisoč evrov na 
mesec, poleg tega pa pričakuje tudi letno nagrado v 
višini približno milijon evrov iz državnega podjetja, 
kar je v popolnem nasprotju z zakonodajo. Za razliko 
od RTV Slovenija o konkretnih številkah poroča POP 
TV. V preteklosti RTV ni imela težave objaviti 
konkretne številke plače posameznika (primer 
Arhar). Niso jasna merila, kdaj se na RTV odločijo za 
objavo višine plače posameznika in kdaj jo prikrijejo. 

14. 1. 2022 RTV Slovenija  Cenzura sodnega sveta. RTV o tem ni poročala. Potekala je seja sodnega sveta na temo Masleševe 
diplome in vprašanje pravosodnega izpita višje 
sodnice Jasminke Jaše Trklje. Kljub izredni 
odmevnosti primera RTV očitno še vedno cenzurira 
delovanje sodnega sveta in delo vrhovnega sodnika 
Branka Masleša. 

15. 1. 2022 RTV Slovenija  Cenzura generalnega državnega tožilca. RTV o 
njegovem obisku v Moskvi ni poročala. 

RTV očitno namensko cenzurira obisk generalnega 
državnega tožilca v Rusiji, kjer se je udeležil 
praznovanja ob 300-letnici ruskega tožilstva. Obisk 
se dogaja v času, ko se Rusiji obetajo nove sankcije 
EU ter Nata in ko zahod njihovo tožilstvo tudi ostro 
kritizira zaradi zapiranja oporečnikov. Podpisal naj bi 
tudi sporazum med tožilstvoma. 

16. 1. 2022 TVS Politično s Tanjo 
Gobec 

Gost oddaje med drugim tudi Alem Maksuti. V oddajo so povabili posameznika, ki je znan po 
svojem sovražnem govoru in žaljenju drugače 
mislečih, s čimer se zdi, da voditeljica in urednica te 
oddaje želita legitimizirati sovražni govor te osebe. 

 


